2017 ett tråkigt år!

2017 ett tråkigt år!

Inte en promenad på länge, rockpromenad vill säga och ingen Rockresa heller, det är heldött just nu, inte har det varit någon vinter, det har snöat ordentligt två gånger, första gången var vicevärden och snöskottaren utomlands så jag fick skotta parkeringen själv.

 

Andra gången det snöade kom snöskottaren och körde snön mot räcket så att när jag skulle backa ut bilen och var rädd för snöhögen vred jag för mycket på ratten och drog vänster framskärm i garageporten och så var bilen kvaddad, på samma område som för två och ett halvt år sedan när den var ny. Vems är felet tro, inte är det mitt i alla fall, jag tycker kommunens ansvariga skall ta bort räcket som jag bett om i två och ett halvt år, snöskottaren kan man väl inte skylla på ändå, nä det är kommunens folk som är ansvariga för att jag skadat bilen.

 

Kommunens folk förresten, vem är det som beställer skyltarna där gatunamnen står, det måste vara en analfabet, i alla fall är människan inte Edetbo. Det finns tre olika stavningar på Hantverkaregatan på 100 meters avstånd, Hantverkargatan, Hantverksgatan och så det riktiga Hantverkaregatan. Om man skulle söka jobb som skyltansvarig kanske, dom behöver ju i alla fall en Edetbo som vet vad gatorna heter.

 

Jag tyckte förresten att jag idag såg ytterligare ett fel på Bryggaregatan men jag kan ha sett galet.

 

Cancern visar återigen sitt fula tryne i min närhet, det är bara att hoppas det går bra för dom, en är färdigstrålad och det har gått bra, dom två andra skall strålas snart.  

 

På fredag kommer Theo, han har varit hos mig ganska mycket under vintern, hmm vintern. Vi har i alla fall åkt pulka en gång på Ljungkullen, ja jag tittade bara på Theo, jag har tagit hit hans lyxiga snowracer men inte en snöflinga sedan dess. Jo det kom ju ett gäng snö när jag skadade bilen men då var ju inte Theo här.

 

Theo använder min padda väldigt mycket när han inte rusar runt och leker krig, medan han paddar har jag börjat lägga patiens på datorn, jag har spelat 400 gånger sedan i januari och vet ni vad, man vinner bara 9% av gångerna, det var bättre när man lade patiens med en riktig kortlek, då gick man väl ut 50% av gångerna, konstigt va?

 

Nu sitter jag och väntar på att Mellis skall komma hit till Ekaråsen och kolla om vi kan få ihop en laptop med Egges gamla (inte så gamla) TV, han är som vanligt sen och jag börjar bli hungrig, jag lever just nu på pepparkakor och Äpple Mer.

 

Nu får jag gå och hämta en pepparkaka till, ha det så bra folks så hörs vi snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0