Mölle och Tattoo

 

I sommar har det varit fint väder men blåsigt, när vi var i Mölle vecka 26 var det dom värsta vågorna jag sett under alla mina besök där, Theo kunde naturligtvis bada i utebassängen men det var bara han som var där så det var lite tråkigt, jag doppade inte ens i tårna där, 19 grader och kuling är ingen bra kombination.

 

Däremot vågar jag numera ha honom i innebassängen där han bottnar i den grunda delen, Stefan gjorde ett allvarligt försök att lära honom att simma och till slut kom han upp i 19 simtag i sträck men det gjorde han bara en gång. Vi var ett stort gäng där den veckan, Lilian lagade mat, Stefan och jag badade med Theo, Lena och Frida gjorde inte så mycket mer än shoppade.

 

Vi var i Danmark också naturligtvis, jag och Theo var i Helsingör själva innan dom andra kom och så var vi där allihop men det var inte lika roligt tyckte Theo för dom skulle titta i alla stånden och i alla affärer och det tröttnar en åttaåring snart på, nä det är bättre när vi är där själva sade han.

 

Vi var på pannkaksladan och åt lunch en dag, alla åt massvis med pannkakor utom Theo som åt bacon.

 

Det blev lite shopping för mig med, det blir det alltid när man är i Höganäs outletområde, lite kläder och en ny stekpanna blev det denna gång.

 

När vi kommit hem fick jag reda på att min kompis Roffe Vinyl skulle till Mölle vecka 28 men han kunde bara stanna tills på onsdag, vips fick jag en halv vecka till, då tog jag och Theo med oss mormor Ann, hon fick överta rollen som kock när jag och Theo badade.

 

När vi åkte hem denna gång stannade vi till vid Laxbutiken för att äta lunch, jag och Ann åt Lax men Theo han åt pannkakor.

 

Jag kanske skulle nämna också att jag bokat en stuga vecka 44 också, Theo har höstlov så det blir tre gånger på några månader som jag är i Mölle.

 

Det blev åter en vända till Skåne när jag åkte med vänner till Ystad för att se ett Tattoo, det var en upplevelse, sex olika band från Europa och USA var med, Zürich City Police Band (med Drum Corpse som var väldigt bra) Norska Gardesveteraners Drillkontingnent, Roya Air Force Central Scotland Pipes & Drums, Hemvärnet musikkår i Östergötland (dom spelade Mamma Mia förresten) US Air Force in Europé Band (inklusive en Rockorkester) Hemvärnets musikkår i Ystad (med Ola Salo som gästartist)

Tyvärr regnade det lite men inte så att man satt och blev genomsur, en annorlunda upplevelse i alla fall, lite Rockresa kan man nog kalla det.

 

Nästa Rockresa blir ungefär 5 kilometer, från Edet till Hjärtum, Hjärtums IS skall ha 75 års jubileum och GO Band skall står för musiken, det kommer att bli jätteroligt att spela på hemmaplan igen.

Ytterligare två spelningar blir det i höst, en i Västra Tunhem och en i Ljungskile.

I morgon är det Edetfestivalen igen, denna gång utan dom vanliga banden utan något helt nytt hoppas det går bra för den nya arrangören trots sent beslut.

 

Ha det så bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Nisse

Längesen Du skrev någonting

2017-11-11 @ 19:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0