Nu är det snart semester, igen!

Nu är det snart semester igen.

 

Jag menar det var ju inte så länge sedan man hade en veckas semester, det var ju sommaren 2015 och nu har det redan gått ett år snart, Mölle väntar på mig och pojkarna från Hjortmossen som vanligt, i år åker jag ned två dagar tidigare för att ta mig till Tyskland och tanka upp lite, på lördag 30/7  när jag checkat in i stugan kommer jag att ta en liten Rockresa nedför backen till Systrarna på Piren där Bob Cat´s spelar, Rockabilly är väl inte helt min grej men det kan nog bli intressant. Pojkarna kommer på söndag eller måndag med tåget till Helsingborg.

 

Ove, min vaktmästare har haft semester dom senaste veckorna, det har varit lugnt och skönt på Ekaråsen, nu börjar han på måndag och då är det slut på friden, jag har bara klippt gräset på Ekaråsen en gång för andra snälla människor har hjälpt till. Seniorerna har ledigt några veckor nu också så det blir ju mindre tvätt att hålla på med.

 

Jag har haft Theo hos mig flera gånger under juni/juli, det är alltid roligt och det blir tungt när han åker till Trollhättan igen, nu har han varit hos Ann några dagar och jag har varit där och hälsat på, när jag kommer skall vi alltid ut på gräsmattan bakom höghuset där Ann bor, vi spelar lite boll och skjuter på varandra så hårt vi orkar, vi leker bollgömme också, nu är det så att det finns väl en 50 balkonger åt det hållet så när man möter folk efteråt så frågar dom vem som vann, publik som säkert undrar vad det är för konstig herre som springer runt och gömmer sig i buskarna och prickar barnbarnet i ryggen med bollen när han försöker fly.

Igår skulle Theo leka på sin egen gård och jag fick ju gå med, jag tänkte att jag kunde spela lite Angry Birds medan han lekte men så blev det inte för jag blev bjuden på fika av några föräldrar som också satt ute i det fina vädret, en av dom var från Lilla Edet (Mats Nilsson) hans dotter och Theo är kompisar, det blev nästan en hel timma längre än jag hade planerat innan jag åkte hem.

 

Det är konstigt vad fort man vänjer sig, i början av juni var det fotboll hela veckorna och nu får man abstinens när det är uppehåll två dagar, vi har ju ett EM tips i klubben och jag kan berätta här och nu att vinnaren är redan klar, han heter Anders Lundkvist, jag vet inte vem han är men han har redan 29 poäng, Isak Hedram kan komma upp på samma poäng om han får in bästa målskytt och Frankrike som vinnarnation men då har Anders samma målskytt och samma segrare, för min egen del satte jag finallagen och det var det ingen annan i hela tävlingen som gjorde, jag har även Ronaldo som skytteligasegrare och det är ju fullt möjligt men jag kommer inte upp i mer än 28 poäng så det är kört.

 

Nu får det vara bra för idag, det har säkert hänt mycket mer sedan jag skrev senast men mitt minne är vad alltid varit. Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Nisse

Trevlig semester

2016-07-20 @ 09:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0