Edetbloggen strikes back.

Edetbloggen strikes back.

Igår var det match mellan Edet FK och Trollhättans FK på Ekaråsen, Edet vann med 2-0 efter en inte alltför välspelad match. Vi har öppnat seriespelet mycket bättre i år än förra året, 10 poäng efter 5 matcher är rätt bra för att vara det lag som tippas komma näst längst ned i tabellen, det är klart att det är 16 omgångar kvar, vi spelar mot Edsvära-Norra Vånga borta på måndag och sedan har vi derbyt mot Göta BK fredagen den 29 maj.

 

En av dom som tippade oss bland dom två sista i tabellen var förresten här och mötte oss igår, jag måste säga att jag hade förväntat mig lite mer vasshet, kanske inte så vass som hans penna brukar vara men lite mer än det han visade förväntade jag mig, han är nog en bättre bloggare än fotbollsspelare, om han bara, som jag skrev i ett tidigare blogginlägg, var mer objektiv, han skriver ju ändå i en tidning. Jag förstod imorse när jag läste hans blogg att han inte är någon Rock n´ Roll gubbe heller utan han gillar mera Rap och då kan man ju inte förvänta sig så mycket annat än konstigheter.

 

Nu börjar uppladdningen för en massa saker, först Götamatchen nästa vecka, sedan närmar sig sommaren med stormsteg, sommaren avslutas ju med Edetfestivalen och i år blir det något utöver det vanliga, mer info om detta senare.

Nu måste jag ut på plan och prata med en ny spelare som ville provträna med oss och säga till honom att inte kan göra det någon mer gång.

 

Jag hör av mig igen snart fans!

 

 


Kommentarer
Postat av: Martin Ahlin

Hej Krister! Upptäckte din blogg alldeles nyligen, och det var ju intressant läsning på vissa håll och kanter.

Sedan är det kanske motiverat med kommentarer till några saker som skrivs här:

1) Jag har nog aldrig hävdat att jag är en gudabenådad fotbollsspelare, och om jag hade varit det så hade jag knappast spelat i division 4. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt! Ledsen att göra dig besviken på den fronten. Jag får träna på och hoppas att det ger resultat.
2) Jag tippade er förvisso i botten av tabellen, men det var ju knappast något personligt. Det fanns andra lag runtom i området som också fick uppleva samma sak. Att tippa och att hoppas är två helt olika ting. Det är givetvis min förhoppning att man kan hålla isär dessa och lita till att jag vill samtliga lokala klubbar väl.
3) Det här med objektivitet... tja, vad ska jag säga? En blogg är väl i sig subjektiv, precis som den du själv driver. Man tycker och tänker och så får folk läsa om de vill. Själv har jag valt att blanda tyckandet med vanliga nyhetstexter och tycker att det är en ganska trevlig kombination. Sedan förstår jag att vissa inte anser det, men du kan nog lita på att jag ändå är hyfsat objektiv i andra sammanhang. Svårt att bevisa det dock, mer än genom att göra ett bra jobb.

Förresten, det här med att jag uppskattar rap? Jag gillar en massa sorts musik, men det definierar inte direkt mig som person. Du får väl höra av dig för en fika någon gång om du vill få en bättre bild, eller i alla fall en lite mer rättvisande sådan. Jag vill tro att jag inte är någon ond människa som vill folk illa, trots att jag ibland förutspår sportslig motgång för klubbar i området.

Bästa hälsningar,
Martin Ahlin

Svar: Va roligt att du hittade min blogg, du förstår säkert att jag var väldigt irriterad av allt som hände oss dom senaste åren, tyvärr såg jag inte ditt inlägg förrän idag, jag har naturligtvis inget emot dig personligen, grejen var ju att jag tyckte det var lite för mycket vinklat. Skrev du detta redan i augusti, det får jag verkligen be om ursäkt för att jag inte sett förrän idag. Att du tippade oss i botten av serien visade ju sig vara helt rätt, vi åkte ur och där hade du ju helt rätt.Jag har inga problem med dig, det var tufft för oss några år och vi tyckte naturligtvis inte om det som hände med en hel del spelare som lämnade oss under dom senaste åren, det var många på Edet som tyckte att du vinklade dina inlägg mot oss hela tiden, men så är det ju med dom olika lagens fans,
Jag skriver i min blogg och i det läget förra året när vi tappade spelare tyckte jag nog också att det var fan vad han är partisk, det inlägg du säkert läste var också färgat av ett annat inlägg från en spelare som lämnade oss och som pratade en hel del bullshit om vår förening, jag skrev om bloggare, lokalt, närområdet och totalt över Sverige, jag säger till dig idag, jag har inga problem med dig, mer än att Rap inte är musik i mina öron, kom till Västra Tunhems Bygdegård på lördag kväll så skall du få höra på musik.
Hoppas du inte tycker allt för illa om mig.


Krister


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0