Himmelen är överskattad

Facebook tar över mer och mer av allt skrivande, så ibland känner man att det där har jag ju redan skrivit en gång, men alla har ju inte facebook så här kommer ett inlägg.

 

När det gäller bloggande gäller det att alltid ha något att säga, inte bara rabbla upp banaliteter. Har man inget viktigt att säga kan det bli långt mellan blogginläggen. Nu har jag lite att säga idag.

 

Först och främst vill jag prata om Lina, jag har skrivit om henne ett antal gånger så ni borde veta att hon är så sjuk att det börjar närma sig slutet, igår kom ett Facebook inlägg från henne som sade att det var hennes sista på den sidan, hon kommer att ägna sig åt man och barn allt hon orkar resten av tiden. Hoppas hon orkar skriva sin krönika i GT varje söndag och jag hoppas hon orkar fullfölja sin dröm om att få ta familjen till Disney World i Paris.

 

Vår sorg efter att Kristin dog får förnyad kraft när vi läser vad Lina skriver i GT om sig och sin familj, Lina var Kristins vän, jag har träffat Lina en gång tror jag, det var på begravningen, jag kommer inte ihåg att jag pratade med henne men Ann gjorde det och hon har även hälsat på Lina i Sjövik.

 

Jag har ofta skrivit att Engagemang och Integritet är det som stoppar Cynism, Linas Engagemang och Integritet har gjort att många människor bland annat fått upp ögonen för hur sjukvården fungerar, jag hävdar att vi har den bästa sjukvården i världen när vi väl kommer in i den, problemet är att ta sig dit.

 

” "Committment is the daily triumph of integrity over cynicism” läst på en vägg i en nedlagd skola  i Illinios.

 

När det gäller Engagemang kommer mitt sådant att visa sig i morgon när Edet FK skall spela derby mot Göta, är man engagerad i en klubb som jag är så gäller det att visa det och stötta killarna till 100 %, för första gången någonsin är väl Göta favoriter, det vore väl konstigt om dom inte vinner med alla dessa spelare dom fått till sig dom senaste åren, men, Engagemang och Integritet gör att man överlever även en förlust i en fotbollsmatch och matchen är inte slut förrän den feta damen sjunger som dom säger i Amerika.

 

Tänk på att Cancer är det djävligaste som finns, inte att förlora en fotbollsmatch.

 

Himmelen är överskattad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0