Succé, Fiasko och Totalt mörker.

Succén.

I lördags spelade GO Band för en extatisk publik på Odd Fellow Gården i Trollhättan, 80 inbjudna gäster stortrivdes och eftersnacket kom mest att handla om att vi borde göra den här grejen oftare. Många kom också fram och sade att det är ju den här musiken vi gillar, vi vill ha mera.

 

Efter att ha dragit av ca. 50 tal låtar av Fogerty, Beatles, Status, Van Morrison och många fler var klockan 01.00 och publiken gick hem med ett leende på läpparna.

 

Vi hade även lite lekar under kvällen, ”er sista minut” (Doobidoo) var inte lätt i det tillstånd många av deltagarna var i, 5 rätt är inte mycket att komma med som segerresultat. Sten-Åkes kryss var också det för svårt för publiken, av 80 inlämnade lappar var det bara 6 som hade alla rätt. Utslagsfrågan var den som avgjorde ändå, hur många varv snurrar Revolvers B-sida, (Beatlesalbumet)  många intressanta svar kom in, rätt svar var 542 har jag för mig.

 

Jag lägger in lite bilder här under, kvaliteten är naturligtvis väldigt skiftande på bilderna.

 

Fiaskot.

Dagen efter succén i Trollhättan kom fiaskot i Helsingborg, Allsvenskan startade med ett dödsfall för en Djurgårdensupporter, efter vad man hört och läst var det en helt oprovocerad attack på en flerbarnspappa. Nu blir det ett fruktansvärt liv på politiker, poliser och klubbdirektörer, nu skall det utredas igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Grejen är nog att supporterkulturen är så infekterad av våld att utredningar inte leder någonstans, förbudet mot fyrverkerier har inte hjälpt, det är ju bengaler på varje match nästan, nu skall det införas maskeringsförbud, bra eller hur, vänta bara tills det smäller igen, det kommer att finnas maskerade personer då också.

 

Jag har inget svar på detta mer än att förbjud dårarna att komma till matcherna, gör dom det ändå och ställer till bråk, spärra in dom, jag är inte för internering av folk hur som helst men vad skall man göra.

 

Kommer ni ihåg för några år sedan, det måste varit AIK som vann Allsvenskan efter att ha slagit BP tror jag, i sista matchen, var den spelades minns jag inte men efter slutsignalen och segern var klar stormade AIK supportrar in på planen, en av dom springer fram till en BP spelare och slår en knytnäve rakt i ansiktet på denne. Polisen fick tydligen tag på den som slog och han fick fängelse, bra det, men har det hjälpt, har våldet minskat runt arenorna trots att fängelsestraff utdelas, nädå, ingen risk, det finns för många DÅRAR som bara är på plats för att förstöra. Nu skiter jag i detta för på torsdag kom…

 

Det totala mörkret.

 

När jag går in i den lokala spelbutiken för mitt vanliga morgonkaffe läser jag löpsedeln som sitter utanför, min dotters vän och världens starkaste människa Lina Baldenäs har fått beskedet att hon bara har 12-14 veckor kvar att leva.

 

Jag köpte tidningen och åkte upp till kansliet och satte mig ensam för att läsa den, jag kan inte läsa om henne utan att gråta och denna gång gick det inte bättre, texten i artikeln handlar om hennes förhållande till sina barn och sin man, om vardagsstunderna som är så viktiga. Hennes familj skulle åkt till Disneyland  Paris i september men nu verkar det inte som hon är kvar då, därför måste dom åka tidigare. Hon hade en plan en gång att åka dit när hennes yngsta barn blev elva år, en bra idé egentligen, när vi var i Florida jag och Kristin (Toby och Josefin var med också förstås) så var Kristin bara åtta år och hon hade behövt varit lite äldre för att få mer minnen av resan, engelska kunde hon redan vid åtta naturligtvis.

Nu har det startats en insamling så att hela familjen kan åka så fort som möjligt, ärligt talat försökte jag gå in på länken för att ge lite bidrag men tyvärr så är jag inte så bevandrad i det mystiska betalningssätt som man använder sig av där, jag får skänka lite till Cancerfonden i stället.

 

Ni andra kan ju försöka bidra via länken: http://gogetfunding.com/project_funds/add54808

 

Ha en bra weekend folks, krama varandra och tänk på dom som har det besvärligare än dom flesta andra.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0