Tre Rockresor

Nu blir det åka av, det var länge sedan jag skrev något, jag har väl haft för mycket att göra men nu är det slut på fotbollen och jag har lite mer tid.

Rockresa till Trollhättan!

Jag och min kompis Tony åkte till Trollhättan för att se Bonafide spela på Backstage, ett sunkigt ställe i centrum, bandledaren heter Pontus Snibb och kommer från Malmö, varför jag känner till honom är för att han spelar trummor i världens bästa band, Jason & The Schorchers, men i Bonafide spelar han en grymm första gitarr, dom övriga medlemmarna heter Martin Ekelund bas, Niklas Matsson trummor och Mikael Fässberg gitarr. Typen av musik är rock av det lite kraftigare slaget, Tony som är lite hårdrockare säger att när dom spelade för ca. 10.000 personer på Sweden Rock i somras så var det ännu bättre än i den lilla lokal vi var i och där det var kanske 50 personer. Jag träffade inte Pontus när vi såg The Schorchers i Malmö för två år sedan men jag pratade med hans pappa som själv spelar trummor i Nationalteatern. En mycket trevlig rockresa i det lilla formatet men med stor musik.

 

Rockresa i division 3

Nu när vi tappat platsen i division 3 efter sex säsonger är det ju bara att ta nya tag till nästa år, ny tränare är klar tidigt som tur är, andra år har vi ju tappat spelare på grund av att vi inte varit klara i tid.                  

Det har varit några fina år vi haft, jag har besökt platser jag aldrig varit på tidigare, Lerum med tåg, t.ex.   Sävedalen, Grebbestad, Fjärås, Stenungsund, Tölö var en kul resa där vi avgjorde i slutsekunden på straff, det har varit några fina år, inte minst sedan vi startade seden att dricka Irish Coffe efter varje vinst, det har varit en vit höst kan man säga. Vi har åkt mycket buss också, ja det har varit några roliga år.

Sedan är det ju inte roligt när gamla kompisar lämnar en (nu är det ju Krister Rockresenären som skriver, inte Kanslisten) folk man umgåtts med i så många år, personer som tidigare i livet aldrig skulle drömma om att göra som dom gör nu, men livet ändrar ju sig alltid, kom bara ihåg  att alltid vara försiktiga när ni hör något från nya vänner, eller från gamla för den delen, tro inte allt ni hör, det finns personer i världen som bara försöker att sätta sig själva i så god dager som möjligt på andras bekostnad, ett litet skitord här och där blir så lätt en sanning, jag själv tror inte på någon annan än mig själv.

 Rockresa i livet.

När man talar om att sakna sina bästa vänner så är det ju så lätt att tänka tillbaka ett och ett halvt år, i natt har jag inte sovit mycket, blivit tvungen att läsa större delen av natten för tankarna vandrar lätt iväg när man släcker ljuset, jag minns när jag satt på Uddevalla Sjukhus i början av februari 2012 och tränade på några låtar GO Band skulle sjunga på Villa Stranna i slutet av mars, dottern ligger i sängen fullpumpad med morfin, jag sjunger låten Tennesse  Waltz och hon börjar sjunga med i refrängen utan att öppna ögonen, jag fortsatte med hennes favoritlåt Here Comes The Sun, samma igen, hon sjunger med, sedan försökte jag med Speedy Gonzales men där gick nog gränsen, eller också orkade hon inte. Det skall ni veta, hon var min bästa vän.

Jag lägger in några bilder som passar till dessa texter.

 
 

 

Och tank på att:

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism”

 


Kommentarer
Postat av: Sandris

Ni två. Så lika. I ditt leende ser jag alltid Kristin ♡

2013-10-08 @ 22:05:54
Postat av: Ann

Vissa dagar är bara för jävliga -blev sittande i flera timmar och tittade på gamla kort och läste sen din blogg. Tiden läker inga sår!

2013-10-09 @ 08:01:20
Postat av: Anonym

Hallå din krickedick 😎
Varför hör du aldrig av dig?
Sköt om dig o lev väl
Peter

2013-10-30 @ 21:47:05
Postat av: Krister

Jag ringde ju dig i söndags och frågade vilket lag du håller på i Allsvenskan, Djurgården eller Karlskrona, hahahaha.

2013-11-04 @ 16:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0