Rockresa till Mora Träsk

Jag och Ann tog med oss Theo för andra året i rad till Parkhallen i Trollhättan för att se Mora Träsk, Rock ´n Roll för små barn.

Theo stod som förra året bredvid oss och ville inte sitta framme på golvet med dom andra små barnen, det verkar för övrigt som om han är en av dom äldre nu.

Leif Walter och hans gitarrist har ett högt tempo fortfarande men med ålderns rätt har han lite längre pauser mellan låtarna och han har ju alltid suttit ned, ibland (förr) i för korta kortbyxor som en del kvinnor stötte sig på (inte stöttade sig mot)

Spellistan är ganska lika år från år, Fader Abraham, Kalle Svensson, Tigerjakten är ju alltid med, i år var det en ny låt med som jag tror jag inte hört förut, den heter "Hänger öronen på dig ner" jag hade lite svårt att höra vad han sjöng men det lät både som om det var bröst och snopp som hängde ned förutom öronen.

 

Här är ytterligare några rocklåtar som spelades:

 

Bä, bä vita lamm 
En sjöman for 
Sätt ett finger 
En kulen natt 
När Lisa klappar händerna 
Goddag 
Hemma på vår gård

Huvud, axlar, knän och tår 

Honky tonk,

 

Theo har ju tränat på dom flesta av låtarna i två år och tänk va det har förändrats under tiden, i början var det bara Tigerjakten och Fader Abraham, nu är det dom låtarna han vill hoppa över.

 

En timmas fullt ös avslutades med extranummret "O regniga natt" där Mora Träsk sprutade vatten på barnen längst fram, Theo klarade sig.

 

För övrigt har jag äntligen fått bilderna från Edetfestivalen, jag håller på och arbetar med dom och hoppas kunna lägga ut dom innan Jul.

Krya på Er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0