Semesterblogg del 1- Rockresa (eller backtävling) i Mölle

Det finns coverband och så finns det coverband, det stod klart för mig i lördags när jag kom hit för ytterligare en semester i Mölle, jag gick ned till hamnen för att ta en öl på eftermiddagen och hamnade hos "Systrarna på Piren" ett ställe jag brukar vara på när jag är här. Jag fick se att det skulle vara ett band där på kvällen och fick för mig att jag skulle gå dit och kolla.
 
Klockan tio gick jag ned för den låååånga backen från SCA stugorna ned till Hamnen och när jag närmade mig hörde jag att dom spelade ungefär samma låtar som GO Band, det kunde ju vara kul att jämföra lite tänkte jag, men det var inte så roligt, detta band som i den här tappningen kallar sig Rockstars var i det närmaste proffs.
Om ni går in på Snakeskin musical Production så kommer ni att hitta att det finns tre olika concept dom använder sig av, Rockstars som spelar covers på 60-70 och lite 80 tals låtar. Snakeskin  Cowboys som spelar country och en trubadurtrio som heter DojDojs.
 
Låtvalet var alltså väldigt likt GO med lite instoppade ABBA, Eurytmics och Thin Lizzy, annars var det Fogerty, Eagles och Beatles,
Musikerna var fruktansvärt bra, både basisten och gitarristen sjöng lead på några låtar var och tjejen som sjöng var kanonbra.
I slutet av spelningen hoppade en äldre man in och sjöng några låtar, jag har inte lyckats få fram hans namn men han var nog en lokal celebritet, han kunde sjunga 60 tals låtar som Cadillac och gjorde det riktigt bra.
Jag fick telefonnummret till gitarristen Lasse Wendel men lyckades inte få tag i honom, jag hade skrivit lite otycligt, kan inte förstå varför, till slut fick jag använda mig av Google och det lyckades.
 
Kolla in följande adress:www.snakeskinmusic.com/ROCKSTARS.html
 
Det var en riktigt trevlig kväll, träffade ett par från Halmstad som jag också fick telefonnumret till men inte lyckats få kontakt med, trevliga var dom i alla fall.
 
Sedan till det här med backtävling, det är en djävla backe när man skall hem igen på natten, kom väl hem vid halv två och stupade i säng, vaknade på morgonen med skjortan och en strumpa fortfarande på.
 
Tänk på i dessa soliga tider, smörja barnen noga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0