Semesterblogg 4 text.

Semesterblogg 4

Text till bilderna här under.

Bilderna är blandade på grund av, ja det vete fan, dom lägger sig lite som dom vill, dom är uppladdade i ordning i alla fall.

Det finns bilder från en minigolftävling i Höganäs som jag vann, Theo kom trea trots ett innovativt spel, vilket ni kan se på bilderna.

 

På bilderna från bassängen ser ni hur han kör runt på en liten tjej från Torslanda, det är samma tjej som sitter på bassängkanten med honom men då är hon påklädd i en grön onepiece. Hon fick till och med låna hans krabbspö han sprang runt med i bassängen och låtsades fiska krabbor, Han var otroligt duktig på att skaffa kompisar med sina vattenleksaker, lånade ut badringen som såg ut som en krabba (och som tyvärr gick sönder) jag tror alla barnen i bassängen lånade den vid något tillfälle, hans lilla plastbåt var också populär, tyvärr ramlade jag ur den och skadade armbågen allvarligt.

 

På hemvägen stoppade vi till vid Varbergs Fästning, tyvärr var kulknappen som dödade Karl Xll inte kvar i utställningen (ombyggnad) men Bockstensmannens skelett och kläder finns till beskådande för er som är historiskt intresserade.

Det finns också ett par bilder som Mattias tagit, en väderkvarn och en solnedgång, väldigt fina bilder.

 

Det är en grej jag måste berätta om när vi var i Mölle, Theo flinar, knackar mig på magen och frågar om jag har en bäbis i den. Nej säger jag, jag är ju kille som du och pappa, vi kan inte ha bäbisar i magen. Nä säger Theo, det kan bara mammor, min mamma hade mig i magen, sedan blev hon tjock och sedan fick hon jätte ont i magen, varför fick hon det? För en gångs skull i livet svarade jag ”jag vet inte” sedan fick jag sitta på altanen med solglasögonen på en lång stund för att tårarna skulle sluta rinna. Jag klarar inte att tänka på det utan att det blir så. Tänk på Cancerfonden är ni snälla.

 

Nu är det slut på semesterbloggandet och vi övergår direkt till verkligheten. Om mindre än två veckor är Edetfestivalen igång, GO Band kommer som vanligt att starta spelningen klockan 19.00, det är inte riktigt samma upplägg, några överraskande nyheter har dom med, det kommer att bli roligt, kom i tid, tältet är något mindre i år och det kommer att bli trängre runt dansgolvet där GO kommer att stå. Det gör ju inget om avståndet mellan bandet och publiken blir mindre. Två övningar kvar sedan är det allvar.

 

Vi hörs om någon vecka.

 


Kommentarer
Postat av: Sandris

2013-08-21 @ 15:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0