Vårvintern är lång i år

Herregud nu är det över en månad sedan jag skrev något och det som hänt så mycket under mars och början av april.
För det första trummorna, jag berättade att Hi-haten hade kommit långt om länge, i början av mars började det kännas att det var på riktigt, då kom jag på att Spotify inte håller takten, jag kom före när jag kom en bit in i låten, jag tänkte att Routern på övervåningen stod för långt från laptopen som ju var i Gillestugan och därför hängde inte Spotify med, dom flesta jag berättade detta för såg lite konstigt på mig för dom fattade väl inte vad jag sade. Mats Kocken/Trumägaren skrattade nästan ihjäl sig, han sade att antingen fungerar det eller så fungerar det inte.
 
Jag blev naturligtvis ledsen, jag som aldrig missat ett taktslag på bordet, fråga Pär, han vet, skulle jag inte kunna hålla takten på trummorna var det ju jättetråkigt. Men, då berättade jag detta för Kjetil/Grannen/Trummisen och han kom på varför jag spelade för fort, jag hade för lågt ljud, jag hörde inte datorn så bra, trots mina högtalare jag fick av Mattias i födelsedagspresent, köp dig ett par hörlurar sade han.
Sagt och gjort, upp till Robban i musikaffären och vips så höll jag takten igen. Tack Kjetil.
 
Sedan kanske jag skall tacka Mats också, han har varit frånvarande två veckor i rad nu när GO Band tränat och då har jag spelat trummor där, det känns bra, vissa låtar överraskar jag mig själv i men nu kan jag ju även öva hemma i källaren, jobba på du Mats, familjen och företaget går före trummandet så klart. 
För övrigt är det klart att GO Band spelar på Edetfestivalen sista helgen i augusti.
 
Annat som hände i mars var väll inte mycket att prata om, förste en resa till Helsingborg, man turade så en gång var jag i Danmark fyra gånger, på hemresan träffade jag otroligt nog en dam från Edet, hemresan blev jättetrevlig.
Veckan efter turningen var jag med som ledare när Edet FK var i Köpenhamn på träningsläger, konstgräs, snålblåst och solsken, precis som i Sverige där vi haft den konstigaste vårvintern i mannaminne, inte en droppe regn på två månader, tänk om det varit på sommaren, men när den kommer är väl regnet här som vanligt
 
Nu på lördag är det seriepremiär i Division 3 NV, bortamatch mot Mellerud och det känns redan som en ödesmatch för Edet FK, vi måste ju minst ta en poäng.
 
Vad har hänt mer, jag berättade att mitt lag Skarpskyttarna kom tvåa i ett "Musicquis" på Folkets Hus i februari, nu var det ett nytt på gång och vi bytte ut Jan Ove mot Fröken Kassör som är en rackare på Schlagerlåtar, vi kom tvåa igen, nästa gång skall vi vinna, om dom bara håller sig till Rock n´ Roll.
 
Jag får skriva lite oftare så blir det inte så långa inlägg, tänk på Cancerfonden, vi hörs igen snart.
 
Töntig titel men jag kan inte ändra den, varför då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0