Ve och fasa!

Jag har inte mycket att blogga om just nu, jag arbetar just nu enbart på Edet FKs kansli, där har jag faktiskt rätt roligt om jag tänker efter.

Jag har en kompis som är en nykter man sedan 17 år tillbaka. Man kan inte låta bli att skratta när han berättar om sig själv och vad han har gjort när han inte var nykter.

En gång var han på dans i Parkhallen och fick tag på en dam som han följde med hem efteråt, hon bodde på Krogogården, på den tiden bodde där mest finländare, efter att ha varit hemma hos henne en stund (i sängkammaren tror jag) så kommer damens man hem, killen tror att han är på första våningen och hoppar ut från balkongen med kläderna i famnen, problemet är att han befann sig på tredje våning, han klarade sig rätt bra ändå. Hur mycket hinner man tänka på nedvägen, sju-åtta meter bör det ju varit, han tänkte nog inte så mycket antar jag.

En annan gång klvev han ur en bil i farten, på 45:an ungefär vid mellersta Sjuntorpsvägen, smack i asfalten, kompisarna ville ha dit ambulans men killen ville hem. Någon annan ringde ambulansen ändå så det skickades en bil till "olycksplatsen" när dom kom dit hittade dom ingen att ta med sig.
När ambulanspersonalen kom tillbaka till sjukhuset fick dom veta att olycksoffret redan var där för kompisarna hade kört honom dit istället för hem.

Dessa händelser var dom mest rumsrena, resten får förbli hemligt.

Jag var faktiskt vid Kristins grav för första gången sedan ursättningen nu i måndags, ingen sten har kommit dit ännu, som jag skrev vid ett annat tillfälle, det är bra när det regnar när man inte är glad.
Jag satte dit en vit ros.
Stenen som vi valt ut och som Ann hittat i skogen har formen av ett hjärta (nåja, hjälpligt i alla fall) jag lägger väl ut en bild på den om några veckor när den är på plats.

Efter sex omgångar i division 3 har Edet FK sju poäng, ett par onödiga poängtapp har det blivit men det verkar som om alla lag kan ta poäng av varandra i år, vi har börjat med en ny varitant i programbladet i år, jag intervjuar tränaren inför varje hemmamatch och vi skall lägga upp dessa intervjuer på hemsidan också är det tänkt, då kan ju alla fans runt om i Sverige också få förstahandsinformation om laget.
Edet FK har en jättebra hemsida, adressen är www.edetfk.se

Jag förstår när jag går in på Facebook att många har sett Lina Baldenäs film, bra tycker jag, tänk på Cancerfonden. 53600 kronor har kommit in till Heaven is overrated, insamlingen Kristin startade förra året i februari.

Jag har tittat på lite statistik över hur många som följer min blogg, normalt sett är det en 40-50 personer som går in och tillar, i mitten av februari när det var som värst och vi bodde på Uddevalla lasarett gick det in ungefär 800 personer om dagen och dom flesta tittade fyra gånger om dagen, det var över 3000 sidvisningar per dag runt den 8/2
Detta visar att alla ni därute kände och förstod hur vi hade det och nu i efterhand känns det bra att veta att ni verkligen tänkte på oss. Jag har kompisar som säger att det första dom gjorde på morgonen var att slå på datorn och öppna bloggen, jag kunde dock aldrig tro att det var så många som gjorde det.

Ha det så bra folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0