Utan arbete i fyra dagar.

Försmäkta vi på denna ö hade Pippi Långstrump sagt men då var det väl åtta dagar och utan snus har jag för mig. I vilket fall som helst så har jag lååååååångtråkigt hela dagarna, om jag inte söker upp Vaktmästare Ove förstås för då får man några goa skratt.

Annars går det väl hyfsat, nu i helgen vann Edet FK sin första seriematch med A-laget, efter två förlustern en oavgjord så kom segern, underläge 0-1 efter 80 minuter och så gör vi två mål sista 10, det kallar jag avslutning.

Det blir mycket arbete på Ekaråsen naturligtvis, jag jobbar på kansliet varje dag några timmar, det är t.ex. programblad som skall fram innan hemmamatcherna, i år intervjuar jag tränaren varje vecka, denna vecka via meddelanden på facebook, sedan lägger jag ut det på Edets hemsida på fredag och så har vi något att läsa på väg till Halland för att möta Tölö borta på lördag eftermiddag.

Idag har jag lagat mat här på Ekaråsen, Strömslunds El satte in en värmevakt på spisen hemma på Hamngatan så att inte Egge skall kunna förstöra mer kastruller och glaskannor, men det blev naturligtvis fel, värmevakten skall ju slå av efter fem minuter om man inte sätter dit en nyckel, den slår av efter fem minuter hur man än gör, jag försökte koka ägg på fredag kväll men fick ge upp efter en halvtimma, imorgon kommer elfirman igen, man kan ju alltid hoppas det blir bra till slut.

Ikväll har vi U-match borta mot IFK Trollhättan, på tisdag match i DM med A-laget, på onsdag skall jag och Ove Vaktis köra tidningar från Tösslanda och på kvällen skall jag hämta Theo och Mattias för att på torsdag åka ned till Josse och fira hennes födelsedag. Sen är det fredag och den hemska helgen börjar, ja visst ja, lördag är det buss till Tölö. Alltså inget att göra på fredag och söndag, en hemskt långtråkig vecka.

Ha det bra folks, vi hörs om en vecka.

Tänk på Cancerfonden, det går fortfarande att skänka pengar till Kristins insamling, jag kollade förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0