Midsommar 2012

Låten för dagen var naturligtvis Lasse Stefanz Det regnar och regnar, Lisa sjöng den nog fjorton gånger på midsommarafton när vi var hemma hos Ulla på Höglundavägen på Göta, partytältet höll tätt som tur var, grillningen sköttes av Ronnie, Sandras brandman som fick riktigt bra fart på glöden, inte så konstigt kanske.

Jag har inte varit med förut på dessa midsommarkalas som visade sig vara fulla med tävlingar, som tur var innomhus, mest ordtävlingar som jag är riktigt värdelös på, Lisas lag vann, troligen var det samma frågor förra året.

Det var också teateruppvisning och vi som var nya blev tvungna att vara med, jag var Greven, frack och hög hatt, Ronnie var baronen, Lisa var grevinnan (min otrogna fru) och Filles morsa var gamla grevinnan ( min mor) enligt dom som varit med förut var det den bästa föreställningen någonsin, speciellt min skjärtklapp på gamla grevinnan var populär. Trevligt var det i alla fall. Tack för att jag fick vara med.

Nu är det mer fotboll, vi hörs mer senare.

Kommentarer
Postat av: lisa

Fel Krister ,det var nog 5:e året med samma frågor. Nästa år här vi rätt på alla :)

2012-06-29 @ 12:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0