Rockresa till Lyckorna-Det är aldrig för sent att bli ung.

Helt förutsättningslöst åkte vi till Lyckorna Brygga jag och Bengan, Roffe Vinyl kunde inte följa med tråkigt nog. Han gick miste om en kanonkocert, Dan Hylander och Janne Bark överraskade nog många, jag visste till exempel inte att Hylander var en så bra gitarrist, Janne känner man ju sedan ett antal Ulf Lundell spelningar, Janne ledde ju Ulfs orkester kan man säga, han var motorn där.

Men på Lyckorna Brygga denna kväll var det som sagt Dan som överraskade, han började med en akustisk gitarr som han glänste på, i slutet gick han över till en Fender och började även använda förinspelade trummor med mera. Janne B använde halvakustisk hela tiden. Att två gitarrer kan låta så bra, helt sjukt egentligen.

Hylander spelade en hel del ny musik och en del är riktigt bra, första låten på senaste skiva får bli undertiteln på detta inlägg. Janne Bark sjöng också några egna låtar och han är en riktig rockgubbe, sjunger inte så bra men det spelar ingen roll för inlevelsen i musiken är det viktigaste.

Två inrop blev det och alla man pratade med efteråt tyckte samma sak, kanonspelning.
Ronnede är i USA och missade den här spelningen på sin hemmaplan, tragiskt.
Nästa koncert blir på lördag, Dobido, nej Diggiloo heter det visst, jag kan aldrig tänka mig att jag kommer att skriva en lika positiv recention efter den koncerten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg du någon colorerad? Har nu sett flera i vår lokala Ica :)) dock fortfarande inget bildbevis kram annlo

2012-07-25 @ 12:56:55
Postat av: Krister

Nej det var inte någon colorerad på koncerten, vi hörde rykten om att det skulle finnas sådana i Ljungskile men det visade sig vara en skröna.

2012-07-26 @ 09:15:48
Postat av: Krister

Jag var på Mitt i Prick och åt lunch igår, när jag kommer ut därifrån går det en colorerad in i klädaffären som ligger bredvid, men det måste väl varit en turist.

2012-08-03 @ 14:12:58
Postat av: Krister

Jag var på Mitt i Prick och åt lunch igår, när jag kommer ut därifrån går det en colorerad in i klädaffären som ligger bredvid, men det måste väl varit en turist.

2012-08-03 @ 14:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0