Torsdag 19/1 - Bröllopp på avdelning 14

Idag klockan 16.00 gifte sig Kristin och Mattias i uppehållsrummet här på avdelning 14 på Uddevalla Sjukhus, närvarande förutom brudparet var Theo, Ann och jag, vigselförrätare var före detta kommunalrådet Jan Gunnarsson.
Jag tog många bilder och kommer att lägga ut dom så fort jag kommer hem till Edet.

Kristin var under dagen väldigt pigg när hon var vaken, det låter konstig kanske men så var det, Mattias var och köpte ringar och när han kom tillbaka med dom så skickade Kristin iväg honom igen för det han kom med dög inte, hon ville ha en slät ring och Mattias hade köpt en med en sten i, det gick inte det. Hon hade vanliga kläder på sig och satt i sin rullstol under akten och hon var väldigt fin med en brudbukett i handen, Theo hade också en liten bukett som Kaija gjort men den fick Kristin hålla den också för Theo höll mest på med snacksen. Vi åt jordnötter, popcorn och jordnötsringar och till det drack vi saft med bubblor, senare på kvällen blev det pizza, Kristin var noga med att menyn blev rätt.

Robban och Seija kom och hälsade på senare på kvällen och dom hade med sig en bröllopspresent i form av en kaka (kärleksmums) med ett brudpar på toppen.

Allt detta som hänt under dagen med planering och bröllopp och besöken blev nog för mycket, när alla skulle åka hem, utom jag och Ann som stannar kvar, så fick hon några krampanfall, det ryckte i kroppen men inte alls på samma sätt som förra veckan utan mycket mindre, hon fick dock samma medicin som då och det lugnade ned sig direkt.

Vår lilla dotter är numera gift.

Hennes insamling till Cancerfonden "Heaven is overrated" nu överskridit 15 000:- kronor


Kommentarer
Postat av: Josefin

LOVE!

2012-01-19 @ 22:57:26
Postat av: Anonym

<3 Hon vet vad hon vill er dotter (syftar på ringarna) Men det har hon vetat hela livet. Jag kommer ihåg när jag o Robban skulle ha julen hemma hos hos för första gången och lilla fröken Kristin blev ganska ursinnig för julen skulle vara på ett visst sätt som hon var van vid. Men på något sätt lyckades vi för julen blev trotts allt bra till slut (även om hon surade ett tag ;-).

Kram

2012-01-20 @ 06:28:49
Postat av: Anonym

All kärlek till er!! <3

2012-01-20 @ 07:43:37
Postat av: Hanna Laine

Sitter med tårarna i ögon när jag ser va som hänt! Finaste Kristin med familj <3 Blev ett skratt mitt i när jag läste om ringarna :) Så klart att det ska va rätt ;-) All kärlek till Er allihop <3 Varma kramar från oss Hanna o Janne med familj <3

2012-01-20 @ 08:53:08
Postat av: Gun Andersson

Grattis kära brudpar med kärlek

2012-01-20 @ 15:05:25
Postat av: Gunilla (Uddevalla)

Grattis, stort GRATTIS till er Mattias o Kristin.

2012-01-21 @ 20:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0