Incheckat på Sahlgrenska igen!

Nu har dotter lagts in för ytterligare en omgång cellgifter, jag och Ann har bestämt oss för att vara med så mycket det går så nu skall jag vara här i två dagar. Sedan vi var här sist har Kristin mått dåligt nästan hela tiden, hon har kräkts jättemycket och det är tydligen inte så konstigt med tanke på alla gifter hon får i sig.
Annars är allt sig likt här, favvisen Cathrine är lika söt och snäll som vanligt men "The Soup Nazi" verkar ha haft en bra jul för hon är också på gott humör nu, hon räknade pengarna i kaffekassan idag och när hon såg femtiolappen jag lagt i direkt när jag kom så sken hon upp som en sol. Att jag sen dricker upp hela pengen idag tänkte hon inte på.

Musikaliskt är det blandat, jag missar miniövningen idag med GO Band för jag skall ju vara här, ikväll är det hemma hos Roffe B för många kunde inte komma, Ronnede är i England bland annat. Men han hade ju givit oss en julklapp innan han åkte, en hemmabränd CD som heter "Songs not yet played by GO Band" en countryinspirerad (of course) skiva med en hel del bra låtar på som nog skulle passa, Dylans "If you gotta go,go now" och ett par som jag inte hört förut, "You´ll be home before dark" och, va fan hette den nu igen, jag har den i bilen med vill inte gå ut och kolla,den handlar om en kille som flyr stan och åker till typ Bahamas, han sitter med tårna i vattnet och röven i sanden och dricker kall öl (det är inte Tomas Ledin, jag lovar) den är också rätt bra, det finns några till.
Däremot spelar jag fortfarande ofta en del på den skiva han brände till oss i November, Elvislåtarna, jag spelar mest Burning Love naturligtvis för den skall GO Band snart börja med men även Brian Ferryversionen av "Are you Lonesome Tonight" och en släpig bluesig version av "Jailhouse Rock" som jag inte minns vem som sjunger.

På Spotify blir det mest "Beast of Burden" med Bette Midler just nu, även det beroende på kommande storspelningar, förresten allihop, den 10/3 spelar GO Band på Villa Stranna i Trollhättan, vi skall försöka få ihop en 80-100 personer, spela lite Rock´n Roll ihop med lite allsång.

Nyårsaftonen blev en lugn tillställning med matlagning ihop med Annika, Birgitta, Lisa och Jeanette, tre rätters där vi hjälptes åt att laga mat, Annika gjorde mest och jag stod för efterrätten.

Nu börjar dom blänga på mig här för jag har okuperat ett litet sällskapsrum och ställt upp min lap och mina phones, så nu måste jag sluta.

Roffe A tycker att jag blivit för snäll i mina inlägg, det kanske är så att även Fan blir religiös när han blir gammal, men hittar jag något att reta upp mig på (förutom cancer) så skall det nog kunna smälla lite igen, jag kan reta upp mig lite på dessa små människor som av ren avundsjuka pratar en massa skit, om både eget och om andra lag, oftast om andras, det vill inte mycket intelligens till för att se att det går åt helvete för en del pojkar som tror dom är män.
Den listar du aldrig ut Anders.

Så gott folk, håll ut, det kommer ett nytt inlägg inom en snar framtid och tänk på Cancerfonden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0