Rapport från Ledarresan.

Jag skriver en liten kort rapport från Ledarresan som denna gång gick till Båstad där vi bodde på Hotel Skansen, alldeles bredvid centercourten. Vi började med lite Jaeger när vi hämtade Kerstin och Bengt på Högstorpsvägen, sedan tog vi det lite lugnt till vi kom till Älvängen.
Jag hade delat ut en Geografitävling där man skulle pricka in i vilken ordning orterna låg längs E6, Gert-Inge och Bettan vann naturligtvis, dom har ju husvagn i Halland och åker ju längs E6 varje vecka.
 
Det pratas ju alltid om att det är så dåliga skolor i Lilla Edet och Geografitävlingen visade att detta är sant, Gert-Inge och Bettan har gått i skola i Göteborg, Marita och Gullmar har väl gått i bl.a. Trollhättan så både första och andra platserna  hamnade utanför Edets skolor.
 
Väl framme i Båstad var det julmarknad, jag köpte lite korv så det luktade vitlök i rummet på morgonen, sedan bar det av till Hasses Lada en bit utanför Båstad, där åt vi julbord och lyssnade på Sven Ingvars, lite dans hann vi också med, plus världens dyraste Red Bull och Vodka, när jag äntligen kom fram i baren och fick beställt han jag bara stoppa sugröret i munnen och så släppte jag glaset rätt i dansgolvet, krasch bom bang, Gullmar vågade knappt skratta. Det var bara att köpa en ny.
 
Vi kom inte i säng förrän halv tre på natten, jag sov nästan hela vägen hem beroende på det. Efter att vi ätit frukost åkte vi hem igen, vi hade bokat bord på Laxbutiken men Willy V körde så fort att ingen var hungrig så vi åkte hem istället.
 
Detta var en mycket trevlig resa, vi är ju nästan allltid samma gäng och det är alltid lika roligt, nu hade vi bjudit in Marita och Gullmar som speciella gäster och dom liksom jag vill gärna åka med nästa år också, bara det blir överbokat så löser det sig nog.
 
Imorgon är det övning med GO Band och på onsdag spelar Mora Träsk i Trollhättan, så även denna vecka blir det mycket musik.
 
Vi hörs folks, skall försöka lägga ut lite bilder från resan någon dag, om jag får tag på några.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknar bilderna från kvällen ;)

2012-12-08 @ 21:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0