Urnsättning.

Igår tisdag var det urnsättning på Hojums kyrkogård, vi var där för några veckor sedan och bestämde plats och igår skulle det alltså ske, det gjorde det också men inte förrän det blivit lilte förveckligar naturligtvis, jag kom till Hojum i god tid och gick omkring och väntade på dom andra, jag tyckte det var lite konstigt för det fanns ingenting grävt där vi skulle vara men jag tänkte att dom kanske gör det när vi är där men jag tyckte det var lite konstigt.

Mattias, Ann, Robban och Seija kom och vi stod och väntade på förrättaren, han som höll i begravningsakten, han kom med en grön urna i famnen och vi drog oss mot platsen där krukan skulle vara, han såg konfunderad ut och sade att här borde vara ett hål, han fick ringa till kyrkogårdsförvaltningen och det visade sig att dom grävt på fel ställe. Inte mycket att göra åt, vi fick vänta på att dom skulle gräva på rätt ställe, det tog ju en stund så vi fick turas om att hålla krukan medan vi väntade.

Efter en halvtimma var det klart och vi kunde göra det vi kom dit för, förrättaren läste en del dikter och tårarna kom som vanligt.

Sedan åkte jag och Mattias och hämtade Theo på dagis och så fikade vi på Ritz, jag tog en räkmacka, något som Kristin definitivt hade gillat, hon älskade räkmackor men dom skulle helst vara från Boströms café.

Nu är det snart påsk, Theo och Mattias kommer hit till Lilla Edet och kommer att vara här ett par dagar, Theo längtar till Lilla Edet säger han, han har ju inte varit här sen i julas och jag hoppas verkligen det blir bra väder för jag tänkte vi skulle jobba lite i trädgården, jag har köpt Theo en ny skottkärra och en spade så att han kan hjälpa till.

Hela släkten kommer på Långfredag för då skall vi fira Egges 91 års dag.

Glad Påsk på er allihop.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en fin Påsk ni oxå! Hoppas snön försvinner snart så Theo kan prova sina nya saker :)

Kram Taina

2012-04-07 @ 10:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0