Höstlegender.

Nu närmar det sig slutet för Lilla Edets IF, om några veckor skall vi ha ett extra årsmöte om namnbytet och om att ta emot Inlands IF (som lägger ned) i vår förening, det nya namnet blir FK Edet, inte helt grammatiskt rätt kanske men det känns rätt i munnen  när man säger det.
Den nya speldräkten blir helblå (Statoilblå var mitt förslag) och reservdräkten blir helröd, många undrar hur vi kan göra såhär med föreningen men faktiskt känns det helt rätt, skall man överleva så gäller det att vara så stora som möjligt, fyra personer ur Inlands styrelse skall ingå i vår styrelse fram till ordinarie årsmöte i Mars då den nya styrelsen skall vara klar.
Jag har dom senaste dagarna skrivit ned LEIFs historia, den och Inlands skall ingå i den nya policyn, varför vet jag inte, jag hade roligt när jag skrev den, jag gjorde två versioner, en kort till policyn och en längre med mer intressant  information som vi kommer att lägga upp på hemsidan snart.

Mitt nya arbete på Ellbo flyter på, fakturorna bara sprutar ut ur skrivaren, det blir också en hel del pappersinsamlingar med Ove Vaktmästare, det är rätt roligt faktiskt, november 2011 kommer att gå till historien som en av dom bästa månaderna någonsin när det gäller insamlingar.

Övningar pågår med GO band, jag försöker få in en och annan låt, nu senast en George Thorogoodlåt som heter Sweet Little Lady, vi har inte provat den ännu men jag kan ju alltid hoppas, Ronnede vill prova en Rockabilly låt av Brian Setzer (Stray Cats) jaja, var och en har ju sin smak.

Javisst ja, jag har fått några bilder från Edetjubiléet som jag skall lägga här under.

Det är roligt när det kommer fram folk och berättar att dom läser bloggen, igår berättade Lena S att hon av en händelse hittat den på LEIFs hemsida, hon läser alla gamla inlägg och det är ju kul när det blir diskussioner om Husvagnar eller Gaismannen.

Pär skall föresten bli portvakt på Edet Bruk nu när han inte längre har någon kompetens!!?? Norra Europas bäst betalde portvakt antagligen. Grattis Pär.

Kristin är mitt emellan behandlingar på Sahlgrenska nu, hon skall tillbaka för en tredje omgång i början av november.

Tänk på Cancerfonden and stay positiv.

Rulla ned så kommer det lite bilder på GO Band.




Kommentarer
Postat av: kalle

du får skriva oftare det är "änna" kul att läsa;))

du som kan alla gamla anekdoter om kända och okända

det skulle ja se fram emot

2011-11-01 @ 08:01:23
Postat av: Christer M

Edet FK är väl det det nya namnet?

2011-11-01 @ 08:18:11
Postat av: Krister

Rätt Christer, jag var inte helt med där.

2011-11-01 @ 09:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0