Semesterblogg 1- Nemesis

Jag skulle kunna kalla inlägget för Kulturblogg istället för semesterblogg, idag har jag nämligen varit riktigt kulturell, först tog jag mig efter en lång vandring genom skogarna på Kullens naturreservat ned till ett så kallat konstverk som kallas Nimis,som konsverk betraktat hamnar det i klassen under "Techno" som tidigare stod i Lilla Edets centrum och som just nu ligger nedpackat på grund av byggnation!!!!

Konstnärinnan som gjorde Techno är av en helt annan kaliber än Lars Vilks som gjort Nimis, namnet borde istället vara Nemesis tycker jag för det var anskrämligt, vägen dit var för det första svår att hitta, besvärligt att gå för det var brant nedför, stenar och rötter att gå på, totalt livsfarligt. Lars Vilks byggde nog "konstverket" på detta ställe så att inte så många skulle se skiten. För övrigt är ju Vilks mest känd för att han gjorde nidteckningarna på Muhammed och är därför under hot från Islamisterna.

Efter den utflykten åkte jag till Krapperups slott där det finns en konsthall och där dom just nu har en utställning av tre konstnärer, Anja Notini måleri, Anna Zaar skulptur och Dag Notini foto, speciellt fotgrafierna inponerade, det hade varit något för brorsan och dottern att se, man kan göra konst med kamera också.

Varje morgon när det är lite dåligt väder ägnar jag mig åt min nya hobby,,,,, Angry Birds, jag är på tredje banans femte nivå, det skulle Marbergskan veta, jag går nog om henne när som helst.

Idag har jag bara tagit en liten promenad ner till hamnen och tittat på båtar för det blev en sen kväll igår hos grannen Bratt med familj, jag kan nu allt om världsomsegling, blåvitt och framförallt Glenn Hysen.

Imorgon skall jag åka hemåt, hör här, jag skall svänga in till Ullared, jag tror det knappt själv.

Nytt inlägg kommer nästa vecka.

Och som poeten från Illinois säger

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."

Något att tänka på i dessa dagar av hat.




Kommentarer
Postat av: Kristin

Tog du ingen bild på Vilks anskrämliga konstverk?? Nä just det ja, du har ju ingen kamera! Du verkar ha det himla härligt på semestern iaf. Gött mos!



<3

2011-07-28 @ 13:52:01
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0