Varför gillar alla Färjestad?

Nu vann dom igen Värmlänningarna, mitt gamla favoritlag Skellefterå AIK  fick stryk i finalen, jag har gillat Skellefteå sedan jag var liten och dom kom alltid tvåa efter Djurgården, Acka Andersson var center i första kedjan och han använde en VM hjälm, samma som jag hade (vi var ganska lika tror jag) när vi spelade hockey på ån som rinner borta vid Edet Rasta, eller rann förresten för den är igenlagd med en 180 cm kulvert som jag och Albert Nilsson gjorde på Cementgjuteriet på 70 talet, vi gjorde 6 meter om dagen och höll på i några månader med detta för ån var flera hundra meter lång.

Men numera håller man ju lite på Frölunda, ja tills dom åker ut i kvarten som dom brukar, men varför håller så många på Färjestad, har t.ex. Royne varit lik någon som spelade i Färjestad när han var liten, Klimpen Häggroth var väl aldrig i Färjestad eller?

Ännu fler håller ju faktiskt på Brynäs vilket är ännu konstigare, Gävle vet man ju knappt var det ligger, vem var Håkan lik, eller Petri, det finns väl ingen likhet mellan dom och Börje Salming.

Nu börjar fotbollssäsongen denna helg och LEIF skall till Angered, svår match tror jag, snabbt spel på konstgräs och vi får problem.

Detta var ett kort inlägg, nu skall jag lägga mig det blir en hård helg med ölprovning på fredag och kalas hos Josse på lördag.

Nästa vecka blir det  operation igen för dottern på Sahlgrenska.

Tänk på Cancerfonden. Love you all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0