Semesterblogg 1 - VM

Vilket dödstråkigt VM hittils, går inte att jämföra om när Sverige  är med i och för sig, men jag brukar ändå tycka att det är kul med fotboll varje dag. Det jag känt så här långt in i turneringen är att alla fuskare måste bort, alla dessa filmningar gör att det måste till videogranskning, inte bara felbedömningar av dommare och linjemän, det såg vi ju igår när Tevez nickade in 1-0 på en solklar offside och när Englands mål blev bortdömt mot Tyskland.
Jag kan förstå Tyskarnas "betalt och kvitterat sedan 66" men idag när allt går fortare och fortare, filmningarna blir fler och fler och när domarna är satta under en sådan press med storbildsjumbotroner och alla repriser då går det inte att få en rättvis tävling.

Ishockey har ju för det första fler domare, dom har videogranskning, i fotboll bör det gå att bestämma snabbare än i hockey till och med för där är det ju inte lika trångt med klubbor och spelare och mycket mindre mål, ett blixtsnabbt stopp, domaren kollar på jumbotronen eller vad det heter och bestämmer sig för vad som är rätt.

Jag är med i fyra olika VM tips och det går åt skogen i samtliga, ändå har jag hyfsat rätt i vilka lag som går vidare, i nuläget ligger väl Brasilien bra till för seger men Argentina utmanar, dom Europeiska lagen kan tydligen bara vinna i Europa, alla trodde att Afrika skulle få med lag upp i semi men det är helt kört.

Vårt U-lag har spelat färdigt för säsongen, A-laget har en match kvar, borta mot Åsebro men jag får inte åka med, jag har missat alla vinster i år förutom senaste matchen men det var på hemmaplan.
Istället köper jag nog en bassäng så att Theo kan lära sig simma redan i sommar.

Nästa blogg kommer att bli en Rockresa, denna gång utan vare sig Gaismannen eller Pär.

Oroar mig nu bara för pappersinsamlingen imorgon, VM håller på och killarna hittar nog på alla möjliga orsaker till att inte ställa upp, jag säger som Jason.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."

Rock on folks.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0