Semesterblogg 2 - Rockresa till Helsingborg

Andra semesterveckan var det full fart på Andersson, måndag förmiddag iväg till Helsingborg med tåg, John Fogerty spelade i Sofiero slottspark, tråkigt nog kom jag aldrig närmare scenen än sextio meter ungefär, det fanns stabila vakter som såg till att vi som bara betalat femhundra kronor inte kom in på den dyrare avdelningen.

Fogerty var bra tyckte jag, han spelar med lite yngre musiker än han själv, han har visst fyllt sextiofem år.
Han har ju en stor katalog att leta låtar ur och han spelade dom flesta av dom gamla hitsen, började med Up around the bend bl.a.
Ljudet var kanon.

Som tur var hade jag tagit reda på hur det fungerade där i Sofiero, folk kom väldigt tidigt och hade med sig filtar och mackor och vin, jag gjorde likadant, jag hade naturligtvis ingen filt men Ozz Rozz och baguette var OK.
Träffade en del trevliga människor, alla pratade skånska så det blev mycket "va?" men ingen tog illa upp.

Det var första gången jag gjorde en sådan här resa helt ensam, Gaismannen är stendöd och Pär får inte åka med längre, det är bättre när man får rå sig själv, nu letar jag nya resmål, tåg är toppen.

När jag kom hem igen packade jag väskorna på nytt för att åka på shoppingresa till Tyskland, stack klockan 07.00 från Edet och landade hemma hos Närkis i Karlskrona klockan 21.30 på kvällen, nästan 100 mils körning.
Stannade hos Närkis och hans nya dam under helgen och var ute på pubarna varje kväll.
Kom hem på söndag lagom till uppladdning inför VM finalen, det blev lite bättre matcher i slutet.

MEN

Här skall ni få höra, min gamla chef Sjöqvisten ringde dagen innan VM började och frågade om jag kunde hjälpa henne med Kronofogdens interna VM tips, ge mig en timme svarade jag, det var ganska komplicerat för man skulle välja ut vilka lag som gick vidare från gruppspelet och så vidare fram till finalen.
Jag satte dom tre medaljörerna, ingen var i närheten av Maritas tips, hon vann 2400:- Grattis Runar ungefär, hon är skyldig mig en brakmiddag med konjak till efterrätt.
Det var det vi kom överens om när jag skickade tipset till henne.

I mina egna VM tips gick det inte så bra precis, var bl.a.  med i ett spel i Norge men kom nästan sist av alla.

Men va fan, nu får jag göra något nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0