December

Traditionellt är vad det brukar vara i december, traditionellt julbord med E-skiftet var det i alla fall, fast denna gång på räkbåten Trubaduren som jag åkt med två gånger tidigare i år, inga räkor denna gång utan ett litet fint julbord. Personalen sjunger och showar och dom är duktiga, det var väl ca. 70 personer på båten och hälften av dom var poliser, det var en ganska lugn tillställning ända tills Pelle Pop spelade Ronny & Ragges gamla hit "Vill du bli min polis med pistol och batong" då dansgolvet fylldes av poliser, snygga kvinnliga poliser som dansade med varandra, plus några som trodde dom kunde bugga och som vi hoppades skulle kasta in den stackars partnern  i kaffebordet.

Stilarbuggare är det värsta man kan se på ett dansgolv tycker jag.

En annan rolig grej under december var när vi lurade Janne E som fyllde 50 år i somras men som inte vi i LEIFs styrelse inte firat riktigt bra, jag skickade ett mail till alla och bjöd hem dom tlll mig för att se på fotboll, sedan skickade jag ett mail till till alla utom Janne och skrev att vi skulle på whiskeyprovning i Göteborg, Janne gick på det hela vägen och fattade inte någonting när dom klev på bussen i Lilla Edet, jag och Annika tog emot dom i Göteborg.
Whiskeyprovningen på Gothia Towers visade sig bestå av whiskey från fem olika länder, jag satte Sverige och USA men hade totalt fel på övriga.
I min bedömning vann Japan före Indien sedan kom Sverige, därefter Scotland och sist kom USA.
Janne, Anders, Toni L, Jonas och jag gjorde en liten pubrunda efteråt och jag tror alla var nöjda.

Nu är det Annandag Jul när jag skriver detta, väntar på att Theo skall sova middag, sedan kör jag hem Kristins familj till Trollhättan och åker direkt hem igen för att se Boxing Day Football.

Det blev den vitaste julen på många sätt.

Nu skall jag spela på min nya Dockningsstation för Ipod.

Ha det bra och god fortsättning, snart är det amatörernas afton.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0