Udda människor-Nä, inte denna gång, Rockresa istället.

Jag lovade ju att skriva om Udda människor på Edet men när jag tänkte vidare så kom jag ihåg att jag i februari förra året skrev en blogg som hette "Sitter det fast med kardborreband" och där handlar ju om några  riktiga stjärnor, jag vill inte skriva något som kan reta upp släktingar och andra så jag avvaktar med dom udda människorna.

Jag skriver om en dålig rockresa istället. För två veckor sedan blev jag medbjuden när IDC hade förköpt sig på biljetter till "Back to the 60:s" på Elfshögborg i Trollhättan.
Svenska Pepperland, Engelska Overtures och Trollhättans Jessica Andersson skulle sjunga 60 tals låtar.

Det började med att Tommy Blom var konfrencier, varför?

Sedan kom Pepperland, dom verkar trötta, tröttare än när dom var Lenny Paine.

Efter en lång väntan där jag mest befann mig i baren kom Jessica, kommer inte ihåg vilka låtar hon sjöng men tyckte att det var tråkigt.

Lång väntan i baren igen innan Overtures kom, dom var mycket bättre än dom tidigare artisterna, stod bredvid en liten gubbe, i min ålder antagligen, vi gillade båda låtarna dom spelade just då, kommer inte ihåg vilka låtar det var.

Jag hade förfestat ganska kraftigt hemma hos Pär innan vi gick fram till Sibylla för att åka buss, förfesten var som vanligt det roligaste under kvällen, nåja, vi var på Bishops Arms en stund när vi kom till Trollhättan och det var också ganska roligt, Roffe Vinyl var med där sedan såg jag inte till honom under resten av kvällen.

Pärs nya fru "Pevvy Nikka" kom upp och fick en biljett av Peter Andersson som hade fickorna fulla med biljetter, vilket bra sätt att ragga tänkte jag, man förköper sig på biljetter och sedan delar man ut dom till tjejer.

Totalt sett var det ganska kass, maten var kass, musiken var för det mesta kass, jag var kass.

Nästa gång åker jag inte dit som en känd Strömsbo sa.

Nu är det bara två veckor kvar tills Jason spelar i Oslo, snart skall jag sända upp en ljussignal på himlen som visar en kyckling med gitarr, hoppas, hoppas att Gaismannen gör comeback då.

Keep it Rockin´


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0