Piren SK - världens bästa klubb

Piren SK började som namnet visar som en suparklubb som uppstod genom att när vi skulle gå till parken på 60:talet satt vid vad vi kallade Piren, ett ställe som inte var någon pir utan en fyr som båtarna i älven använde för att inte köra på Smörkullen som är det riktiga namnet på stället.
Det låg vid den stora bukten strax efter Edetrasta när man åker båt och kommer norrifrån.
Denna helt onödiga information är för er icke Edetbor.

Namnet Piren SK användes för första gången när vi mötte våra gelikar från andra sidan älven i fotboll, dom kallade sig "Pilsners" och i det laget fanns sådana stjärnor som Sten Tobiasson, Rune (Stens bror) Arne Petrusson, Karl Erik Svensson, säkert någon Wikingsson, en Andersson från Röstorp (inte han som bor i Kanada) jag minns inte alla.
Vi vann säkert,det finns en bild på oss från vad vi misstänker är en match mot Hjärtums damlag, sådär runt 1971, bilden kommer, Tjocke Kaj var med, han var ju ingen riktig Pirenmedlem som t.ex. Tuffen, Elfwing, Berget, Lars Stendahl, Flebas, Jim Kota, Stefan Osborn, Gert, Åke Stendahl, Pyret m.fl.

Vi spelade väl cirka två matcher om året och förutom den oförglömliga matchen mot Hjärtums damlag när vi vann me 8-1 (Osborn självmål) mötte vi LEIFs 16 års lag i en jämn match, dom var födda 1957, det måste alltså varit 1973, Ove Gustavsson, Acke Lindh, Tomas Erlandsson, Tomas Eriksson, Gilbert Olsson, Jouko Marjamaa m.fl. det blev 2-2 på Strömsvallen och vi fick inte ens vara där. Bror Hall var förbannad vet jag.

Från detta lag kom sedan ett korplag som vann priser i korpen, fotboll, bowling och det lag som nästa blogg kommer att handla om, Piren SK handboll, det bästa handbollslag som Lilla Edet fått fram, vi vann Korpen ett par år i sträck, jag spelade inte mycket själv men när det var ont om folk slapp jag vara ledare, jag gjorde ett mål under dessa år på 70 talet, vi spelade mot Hjärtums Korsväg och vann med 26-6 och jag fick på Benny Söders initiativ lägga en straff (ledningen var väl stor nog) jag hade aldrig lagt en straff förut och mötte en målvakt som var något handikappad, han hade fått en stege i nacken ett par år tidigare och det ena benet var inte riktigt med när han gick, jag tänkte att jag sätter den mellan benen på honom, slog straffen i hans ena häl, bollen gick upp i en båge och träffade honom i ryggen och gick in i mål, Krister hade gjort mål.

Nästa blogg hamnar om just detta handbollslag.

Det du Royne, det blir om gamla tider.


Kommentarer
Postat av: Kristin

26-6. Sicka grejer! Men det är klart, med en handikappad målvakt kan det väl inte bli bättre siffror?! Jag har ett minne av att ni tränade i Hjärtum. Stämmer det?

2010-04-30 @ 09:29:16
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Vi tränade fan inte nån gång.

Du kan möjligtvis komma ihåg när vi spelade fotbollskorp i Västerlanda

2010-05-01 @ 19:19:59
Postat av: Cissi

Korpfotboll i Västerlanda? Undrar om inte Herr Marberg tog med sig sina stackars töser på det evenemanget?

2010-05-21 @ 23:27:14
Postat av: Krister

Det är rätt Cissi, ni var nog där ibland, Madde var med redan när hon var två tror jag, hon fick åka med mig hem en gång för Conny skulle dömma matchen efter, vi bodde på Säteregården båda två, jag tror det var den gången jag ringde på och Tina frågade vem det var, jag härmade Conny rätt bra så Tina öppnade dörren.......naken, hahahaha.

2010-05-22 @ 14:27:50
Postat av: Kristin

Hahahahaha. Naken. Sånt händer ju bara i filmer :)

2010-06-01 @ 07:50:25
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0