Rockresa, flytt och annat skit

Rockresa till Scancinavium, Ulf Lundell spelade hela sin sista skiva och lite till, han spelade tre timmar och jag kände igen två låtar, jag och Mats Kocken tyckte det var sådär, det är alltid roligt med Rock ´n Roll men när man inte känner igen låtarna blir det inte riktigt bra, det är bara dom som står längst fram, GP Robban och Hörnis, som tycker att det är jättebra, Uffe själv tyckte det var jättebra, publiken längst fram höll igång och Uffe var på kanonhumör, dom på läktarna var nöjda, dom har inte fattat att man skall stå nära, dom är nöjda för det är ju Uffe, Pottis satt på läktaren och hon var nöjd.
Trollhättelegerna som var med blev så fulla så dom tyckte också det var bra, men som vanligt var förfesten roligast.

Min kamrat har flyttat till Örgryte, 250 lådor var packade och det tog nio timmar att flytta allt, sedan skall allt ut på sina platser i lägenheten, Jesus. Det kommer att ta månader att få allt på plats. Kapten och Ruffhäxa nr. 1 är  här och hjälper till och det är nog bra, snart är det sommar och båten skall i, det skall bli kul att se om det blir någon hemsk resa i sommar.

När jag åkte hem från Örgryte ikväll körde jag min I-pod i bilen, hamnade på BeGees, fyra låtar, To Love Somebody, Islands In The Stream, Don´t forget to Remember och You Win Again, så ni förstår att det var deppigt på hemvägen.

Storegge har ju brutit armen så det gäller att vara hemma i tid, han vill lägga sig när klockan är nio utom när det är fotboll, då vill han lägga sig klockan 11.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."   
(from an abandoned Catholic school blackboard in rural Illinois)


Rock on friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0