Namnfest

Dop är ute för nu räcker det med att man har en "Namnfest" i trädgården, festen går ut på att man kallar in all släkt och vänner, lagar mat i tre timmar så man blir dysvett, äter upp all maten på en kvart, talar om för alla att nu heter han Theo Lee, men kallas för Theo.
När det är avklarat går dom flesta hem och kvar blir som vanligt Josse, Daniel, Annika, Mattias, Kristin och jag.
Storegge sitter på en stol och tittar på när vi spelar kubb, ett spel som har 7,5 miljoner regler kom vi fram till, en för varje svensk.
Daniel var dagens segrare, först vann han en poängpromenad om Theo, (då var alla kvar) och sedan vann han i kubb, det spelade ingen roll vilka regler han använde, han vann ändå.
Det finns lite bilder på festen för er som är nyfikna, Daniel med sitt första pris, jag med grillvantar, alla andra som sitter beskedligt och väntar på mat, dessa bilder plus en massa Theo finns på http://littlemissred.blogspot.com/


Värmeböljan fortsätter, idag jobbade jag barfota på kontoret, men jag hade gul väst på mig i alla fall.

Nu är det snart dags att prata lite skit om konstiga fotbollsspelare men jag får vänta lite till, en match kvar för både A och B innan semesterstoppet.

Två och en halv vecka innan semestern och ingen som gör mitt jobb, det låter som bruten tycker jag, bäst att inget planera.

Det är nästan för varmt för att prata musik också, men min Polare Pär har givit mig lite "nya" Sattelites skivor han bränt ned och det är dom som går både i bilen och på kontoret just nu, Eriksson kommer in ibland för att njuta lite men Ling ser bara förvånad ut.
Jag behöver lägga in min sommarrepertoar i I-poden innan semestern, Who, Wilmer och så finns det en ny Green Day jag måste köpa, Olsson skriver om Los Lobos som spelar i Stockholm men det sker före min semester så det går inte, tänk om man haft en kamrat som var intresserad av Rockresor, ja Annika är det ju lite grann men inte på samma sätt.

Royne, ge mig ett uppslag, jag har sommartorka.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."   
(from an abandoned Catholic school blackboard in rural Illinois)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0