Sitter det fast med kardboreband eller?

Satt och pratade med Kjell Bella vid lunchen idag och vi kom som så ofta in på roliga uttryck gamla medarbetare på Edet haft genom åren, varje gång tänker man tanken att man skulle skriva ned alla roliga uttryck.
Jag har ofta sagt till Flisa och Håkan Bråkan att skriva ned vad deras kompisar sagt, det finns ju en uppsjö av historier från IDC.
Detta kan kanske kännas som lyteskomik eller pennalism men det är inget ont menat och jag skriver inga namn, alla som känner igen sig känner igen sig.

Jag skall börja med en som jag hört själv och som jag vet är sann.
Avlyssnat av två operatörer på konverteringen, Linje 6.
Op. 1: Tänk på alla dessa militanta vegetarianer som anfaller ICA lastbilar.
Op. 2: Veganer heter det.
Op. 1: Vegan, det är ju världens största ödla.
Op. 2: Nä det är Varan det.
Op. 1: Shit
Han var nästan rätt ute hela tiden, men bara nästan.
Det var samma man som 15 år tidigare åkte till Landskapskrona.

Vi har en rolig kille som också nästan har rätt, men ofta fel, han som frågade om jag "Cepaderat" och berättade att han inte kände sig riktigt "fräs", om denna man skulle jag kunna skriva en hel kväll, är det någon som har ett batteri, ur spår, skall du gå här och röka, krock med lyktstolpe, slinta på kopplingen med skridskorna och mycket mer.

Sedan har vi ju en av dom allra bästa, en tyvärr avliden herre som bara kastat ur sig roligheter som, Vad är det för mat idag ? Spagetti och Ketchupsås. Har den äran på födelsedagen, tack det samma. Vad är det för mat idag? Läs själv för helvete (det var Nikkalouktasoppa)
Det var även han som fick den äran att stå för överskriften idag, han jobbade då på massaberedningen och där var det som vanligt översvämmning, det var mycket massa på golvet så det enda som dög det var stövlar, vår hjälte hade naturligtvis det och fick plumsa sig fram till där man kunde göra någonting åt det hela, väl framme klev han upp på en stålbalk och tog tag i en städtavla som stod där, städtavlan välte naturligtvis över honom och han hamnade på rygg på golvet och med endast näsa och mun över ytan ropade högt och tydligt "Sitter det fast med kardborrband eller?"

Sådana hjältar görs inte idag, idag får vi nöja oss med Gamle Kocken och hans "Hammbuaee"


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag åt ketchupsås igår, det var mkt smarrigt. Tur jag inte är varan!!!!!

2009-02-06 @ 13:04:45
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: ClasseG

Jo detta med skåpet och massan stämmer nästan , han ramlade mycket riktigt på rygg rätt ut i massan och med knappt näsan och mun över massaytan ropar han högt och ljudligt.. "setter det faast med sugproppar" detta var en otroligt rolig syn...



Mvh ClaesG

2009-08-18 @ 20:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0