Mat från Norrland

Är det någon som ätit Pölsa? kan ni förklara denna '"maträtt" för mig då, skapad i Norrland och äts efter vad jag förstår över hela Sverige, den finns på ICA butiken här på Edet i alla fall och eftersom den gör det så måste den ju säljas.
Min kamrat föreslog att vi skulle äta Pölsa och eftersom jag aldrig ätit denna rätt sade jag såklart OK, det kan vi väl göra, rödbetor och stekt ägg var tillbehören, när hon slog upp burken i kastrullen för värmning fick jag nästan en chock, det såg ut som pappersmassa med mycket låg ljushet.

Rätten är gjord på inälvor och liknar enligt recepten jag läst på nätet nu efteråt den Skottska nationalrätten "Haggis"
fylld fårmage och som är känd för att vara det vedervärdiskaste som går att äta.
Jag åt upp den lilla klick jag hade på tallriken och sade direkt att detta var första och sista gången jag åt detta.
Hur kan man tycka att detta är gott, tänk om man skulle bjuda Gordon Ramsey på detta t.ex. skulle man få höra ord som "Disgusting, Fuck off och Are you serious" det är jag helt övertygad om.

Det var en annan kändiskock som åkte runt i värden och provad udda maträtter, han åt surströmming i Norrland och han tyckte det var det värsta han smakat, han missade Pölsan den saken är klar.

Är det så att Norrland är det sämsta matdistriktet i världen kanske, jag tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0