Jason & The Scorchers

Äntligen är det dags att efter ca 15 år åter få se idolerna i Jason & The Scorchers, senaste gången var i Göteborg och det var tidigt 90 tal och skivan "Thunder and Fire" var relativt ny.
Jag och min kompis Gaismannen var där och han fick köra naturligtvis, nu skall vi åka och se dom i Köpenhamn och Gaismannen slipper köra för vi skall åka tåg, datorn på jobbet dundrar just nu ut "Cry By Night Operator" från albumet
"A Blazing Grace" från 1995, på samma album finns det helt otroliga versionen av John Denvers "Take Me Home Country Road"
Raggarmusik säger fotbollsspelarna men dom begriper inget om music, dom spelar knäppdisco i omklädningsrummet och då går det som det går, precis hur som helst.

Nä tacka vet jag Gaismannen, han spelar bara riktig musik, inget är senare än år 2000, helst inte senare än 1974 men ibland slinker det igenom en och annan "NY" låt för honom.

Nu skall vi bo på hotell i Köpenhamn Gaismannen och jag, hoppas han tar med sig hörselskydden!

Utförlig rapport kommer snart.

Lite annat också kanske jag skulle skriva om, Little Miss Red har ju flyttat och i samband med det köpte hon nya möbler på IKEA, jag fick köra så klart och då passade jag på att köpa lite nytt själv, nytt bord och nytt sideboard, mitt gamla bord som egentligen var Jakings gick sönder när Håkan Bråkan var och hälsade på häromveckan, knäckte ett ben och jag kan bara säga tack, nu fick jag äntligen tummen ur och köpte nytt.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Höjden av coolhet vore ju om du fick äran att hålla hans cigg igen, eller hur!

2008-05-07 @ 17:25:18
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister själv

Endast ett snabbt inlägg som kommentar till Kristins, JAG LYFTE UPP JASON PÅ SCENEN, !!!!!!!!!!!!!

Min telefon har lagt ned helt, kan Kristin ringa Annika och berätta det.

2008-05-09 @ 10:42:17
Postat av: Kristin

Wow, det var änna ännu häftigare!

2008-05-10 @ 11:59:17
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0