En strålande jul och en liten Rockresa.

Troligen är det större chans för en jordbävning som ger 7,4 på Richterskalan än att det blir snö på jul, det har varit minus 5 grader en hel vecka och inte ett snömoln på hela tiden.

Efter att ha fått dom julklappar jag önskade mig, ett förkläde, en massa glas och en tröja får man väl säga att man är nöjd, förresten var det utan snö ändå den vitaste julen i mannaminne, jag körde hem från Steröd på julafton och det är rekord.

Följde med Svensson och såg på bandy på Annandagen, en märklig sport där man åker skridskor jättefort och vänder om hem igen så fort det kommer någon och försöker stoppa en, Gripen spelade extremt på detta sätt, det är troligen en taktik man använder när man är nederlagstippad, det blev 5-5 efter att Vänersborg kvitterat på övertid, där flög den femtiolappen, jag har dock aldrig sett Gripen förlora, uppe i fem matcher nu, på fem år.

Efter bandyn gick jag till Stålverket och tittade på ett rockband, jag tror dom var från Vänersborg men är inte säker, tre unga killar med klassisk rockbesättning, Gitarr, Trummor och Bas, dom spelade lite Jimi, någon svår Beatles och det var väl inte sådär bra så jag gick hem, tänkte att det är bäst jag går innan den knubbiga damen i femtioårsåldern hittar mig igen.
Det var bättre jag stannat hos Svennis och Carren och druckit mer Whiskey men då hade det ju inte blivit någon vitare jul direkt.

Jag och Kristin körde barnvagnen runt slussarna på lördag förmiddag i det fina vädret, Trolhättan är rätt vackert faktiskt !!

Nu är det snart nyår, läste i tidningen att en elektriker från bruket önskade inför nästa år att Sverigen skulle få en tungviktsvärldsmästare i boxning, där kom liknelsen med Richterskalan till användningen igän, fast 7, 8 denna gång, fat chans till det, nu skall jag skriva några saker som har ungefär samma chans som det han önskade.
Fred mellan Palestinierna  och Israel, inga nyårsraketer på Kronogården, LEIF vinner division 3, nä förresten det är mycket större chans till det.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Fast du var nog rätt full ändå om du körde bil hem från Steröd på julafton.

2008-12-29 @ 23:05:02
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Juldagen menade jag

2009-01-01 @ 13:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0