Jessica tände GO Band

Man skall aldrig bedöma musik, den smak man har själv går ju inte att ändra på och när man lyssnar på ett coverband går ju tveklöst tankarna till originalet, jag försökte verkligen vara objektiv men förstod efter en stund att det skulle bli svårt, jag lovar att jag försökte i början men gick sedan mer och mer över på att vara publik, dricka öl och sjunga med, men det är väl det allt går ut på kanske.

GO bands upplägg är ju kanon, med texterna i bakgrunden, nu satt jag långt fram i slutet och fick nästan nackspärr av att texten satt så högt. Efter en alltför nervös inledning så tog sig bandet klart mot slutet, jag tror att när publiken växte när Jessica Andersson skulle köra sina tre låtar så blev det bättre fart på allsången också, avslutningen var jättebra, publiken var verkligen med på noterna och sjöng med, det är rätt konstigt förresten, om man tittar på publiken och ser hur dom klappar händerna i takt med musiken men ligger helt fel i fas med trummisen, varför blir det alltid så, i början av koncerten satt jag långt bak och kunde då se detta tydligt.

När jag efter Leva Livet gick fram och satte mig närmare scen för att bli mer delaktig blev det lite roligare, detta kan ju bero på att det gick ned några öl och ju längre vi kom in i koncerten ju bättre blev det, när jag satt där framme såg jag också hur allsångsledaren som var med arbetade, nu skall inte jag vara den som klagar men varför använde sig bandet av honom, ett coverband är ett coverband med allt vad det innebär av lite halvtaskig sång kanske men det hade varit bättre.
Jag vet att bandet hade ambitionen att till exempel köra Black Ingvarstuk på t.ex. Torparrock men det blev för mycket dansband, på flera av låtarna.

Musikaliskt var det jättebra, övergångar i medleyn är säkert jättesvårt och en del missar blev det, trummisen slog rätt takt hela tiden, basisten var den som överraskade mig mest, det tryckte på rätt bra, speciellt när jag inte såg utan bara lyssnade kunde det varit vilken proffsorkester som helst.

Jag skrev en hel del anteckningar som jag idag inte kan tyda, det enda jag med säkerhet kan läsa är, Bra Bas, Ronnede OK på komp, Bort med allsångsledaren, MB ingen bra allsång och Jesus.

Spellistan med betyg och kommentarer ligger här under, det skulle varit Edetbönor i betyg men det gick inte att överföra från Excel till bloggsidan, så det blev vanliga siffor istället.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Klockrena anteckningar! Jesus. Ha ha.

2008-08-31 @ 16:51:08
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0