Vår och lite sommar!

2024 Vår och lite sommar

Cancer

Nu har det gått ett halvår sedan jag opererade bort lymfkörtlar i vänster ljumske, benet är fortfarande fyllt med lymfvätska men det visste jag att det skulle ta lång tid för kroppen att få bort.

Nu skall jag till Sahlgrenska på tisdag och göra ultraljud på båda ljumskarna och det är väl bra att dom undersöker om det hänt något ytterligare efter operationen i december.

Men, nu fick jag ytterligare en kallelse till Sahlgrenska den 16/7, denna gång kom kallelsen via sms från 1177, nu skall jag till Kirurgin bröst melanom och jag har ingen aning om varför men det kan ju också vara en försiktighetsåtgärd, vi får se.

 

 

Fotbollen.

En katastrofal vårsäsong, vi ligger på negativ kvalplats med 6 poäng upp till säker mark, vi är ju av hävd ett höstlag men det kan man inte lita på att det blir så i år.

Vi har spelat jämt mot dom flesta lagen men tre matcher har vi varit chanslösa i. I dom här lägre divisionerna kan man inte lita på att spelare ställer upp som dom gör i högre divisioner, men åker på semester mitt under säsong bland annat, så har det väl alltid varit i div. 5 men i år har det varit värre än vanligt. Ungdomarna har andra intressen än fotbollen idag, så är det bara.

Nu får vi ta några veckors sommarledig och komma tillbaka och ta många fler poäng i höst.

Edet FK har en stor ungdomsverksamhet, många andra lag har tappat, framförallt i Trollhättan, bara TBIS kan mäta sig med lagen från Göta Älvdalen när det gäller antalet träningsgrupper sedan kan ju antalet ungdomar vara större i grupperna i Trollhättan.

 

 

Musiken.

Vi övar för fullt i Nol (Imagine/Yesterday) och Edet (Singoalla Boys) men inga spelningar på gång i sommar, lite tråkigt men det kanske dyker upp något i höst får vi hoppas, lite nya låtar blir det på båda ställena, jag brukar ju lägga ut en del låtar på facebook så folk kan se vad vi håller på med.

 

Årliga Mölleresan.

Jag och Theo har som vanligt varit i Mölle veckan före midsommar, denna gång hade Theo med sig en kompis som heter Daniel, en trevlig kille, han var ständigt hungrig och det gillar jag när pojkarna äter det man ställer på bordet.

 

Lindahlsvägen.

 

Nu har jag bott ett halvår i min nya lägenhet på Lindahlsvägen, jag gick från en trea till en tvåa så en del möbler fick jag göra mig av med, jag trivs helt fantastiskt bra, på min balkong som ligger i österläge kan jag sitta ute på kvällarna och kolla på fåglarna, det finns en massa olika fåglar skall ni veta, svalor, måsar, skator, lärkor (inte Kenth) och framför allt kajor, dom är inte så roliga kanske men dom är många.

Ha det bra folks, så hörs vi efter en varm och strålande sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0