2023 Cancer

2023 Cancer!

 

 

Året går till historien som ett av dom värsta hittills, när det gäller besök på sjukhus och vårdcentraler alltså.

 

Efter att den tyske läkaren på Medpro hittat konstiga fläckar på min kropp förra våren, har jag under sommaren och hösten opererat mig fyra gånger, första gången var vid höger tinning, andra och tredje gångerna var på vänster lår och den fjärde gången var i vänster ljumske, där dom återigen gick in från vänster lår, det finna många fula märken på vänster lår skall jag säga.

 

För ett par veckor sedan berättade Onkolog och operationsläkarna att jag inte behövde mer behandling, jag började med Immunterapi i augusti och fick en behandling i månaden och skulle få sex stycken var planen, men efter tre behandlingar hade det blivit så mycket bättre att jag inte behövde gå på Immunterapi längre, däremot skulle dom operera bort lymfkörtlar i vänster ljumske. Dom tog bort sex sju stycken och det fanns ingen cancer i dom.

 

Detta gjordes den 30/11 och tiden efter det var inte rolig skall jag säga, jag fick ha en påse som samlade upp lymfvätska i över en månad, byta påse varannan dag, sedan skulle jag ha på mig gummibyxor också som skulle smita åt runt benen. Riktigt djävla sexigt eller hur.

 

Nu behöver du inte ha drainaget längre sade sköterskan och drog ur slangen ur ljumsken, men det kommer ju fortfarande vätska sade jag, detta tar kroppen hand om svarade hon, jo djävlar, allt som inte kroppen tog hand om direkt hamnade i vänster ben som svullnade upp från låret och ända ned i foten, nu efter en månad eller mer så kan jag nu se blodådrorna på vänster fot lite grann, så det blir allt bättre. Jag har stödstrumpa på vänster ben och försöker ha högläge på benet så mycket det går.

 

I förra veckan ringde dom från Cancergenetiska mottagningen och sade att jag inte hade den farliga genen som dom letat efter i proverna jag lämnade för en månad sedan, så nu skall jag vara färdigbehandlad enligt läkarna.

 

Nu skall jag bara lämna prover en gång i månaden och behöver inte åka till Sahlgrenska mer, ja det vet man ju aldrig men det känns bra nu.

 

Det finns alltid dom som har det värre, tänk på Cancerfonden.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0