Pandemin 2020

Pandemin 2020

Vad säger man om en vår och sommar som nästan helt försvann, ingen fotboll på TV förrän i juli, ingen fotboll på riktigt förrän sista helgen i juni, en match i början av juli, sedan var det sommaruppehåll tills idag 1/8 då vi träningsspelar mot Göta BK på Ryrsjövallen.

 

Så fotbollsmässigt har det varit kass, musiken däremot går som på räls just nu! Vi har ombildat bandet och heter numera SinGOalla Boys. Namnet kommer från vår favoritkaka Singoalla som ju numera finns i en uppsjö olika smaker, min favorit är dock fortfarande originalet med hallonsmak.

 

Vi har haft vår första spelning nu i juli, en quisafton på Örns Camping, spelningen gick kanonbra (tror jag) det var runt 50 personer som var där och såg oss men dom var väl utspridda så det var ingen fara för Covid 19.

 

Jag och Theo har varit på vår årliga resa till Mölle, i år ändrade vi till att åka direkt efter skolan slutade istället för att åka veckan före skolstart, vi hade tur med vädret, hemma på Edet var det 28 grader varmt men i Mölle var det bara 22, ingen blåst på hela veckan, Öresund var helt utan krusningar,  det brukar ju blåsa rätt rejält i nordvästra Skåne, jag minns när det gick vita gäss i whiskeyglaset en gång.

 

Theo vägrar ju fortfarande att bada i havet, han gjorde det när han var liten men nu är det bara poolen som gäller, jag skall lura honom nån dag och åka till havet och säga att det är en insjö, det skall bli kul att se om han går på det!

 

Inbrotten på Strömsvallen stör mig mycket, tre inbrott på två månader dessutom dom sista två inom 48 timmar. Hoppas dom förätit sig på glass för det var det enda dom fick med sig förutom några drickor, stackars idioter som inte fattar att det inte finns något av värde att knycka där. Dessutom bröt dom upp elskåpet på den nordvästra belysningsstolpen, det är ju bara att hoppas att dom inte sticker in handen för långt där!?!?

 

Nu skall jag åka till Göta och se lite fotboll ( på avstånd naturligtvis)

 

Have a nice day and kom ihåg att Integritet och engagemang är det enda som vinner över dumhet och intolerans.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0