Sommaren 2018

Sommaren 2018

Maj-september, så lång var sommaren alltså, ingen vår att tala om, vinter t.o.m. mars och sedan sommar direkt.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om en sådan lång och varm sommar, i min varma lägenhet var persiennerna nere hela tiden, jag drog upp dom 1 september och då såg jag hur skitiga fönstren var.

 

G.O Band hade ju Våryra i april i Hjärtumsgården och det var kanon, det kom fram folk på gatorna flera veckor efteråt och berättade hur kul dom haft och dom kommer direkt när vi skall ha nästa spelning. Tyvärr tog flera av medlemmarna timeout för att ha sommarlov nästan direkt efter Våryran. Vi löste detta genom att ta in gästgitarrister under sommaren så vi hade rätt kul ändå.

 

Edet FK har blandat bra och dåligt under året, dåliga matcher mot bottenlagen och bra matcher mot topplagen gör att vi kommer att hamna på femte plats antagligen. Det är väl bara att knyta näven och ta nya tag nästa år.

 

Theo och jag åkte på vår årliga resa till Mölle i början av augusti, vi hade haft kanonväder i flera månader hemma på Edet men när vi kom till Skåne blev det kallt, inte över 25 grader någon gång, på Edet var det ju 30 grader hela sommaren nästan.

Vi badade inte i havet utan bara i bassängen (det heter bassäng, pool är på Engelska) Theo har blivit det vattendjur jag hoppats på, han simmar obehindrat på djupt vatten nu.

 

Valvakan var omväxlande kan man säga, först krävde dom borgerliga Löfvens avgång, nästa gång jag vaknade hade det rödgröna blocket ett mandat mer än dom andra. Det blir inte lätt att bilda regering med SD som vågmästare, över hela Sverige verkar det som. Lilla Edet stack ju ut lite som en av dom starkaste SD fästena i hela landet, jag kanske skall lägga ut den textrad som jag ibland avslutar blogginlägg med, det som stod på en svart tavla i en byskola i Illinois U.S.A.

 

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism”

 Integritet och engagemang är det enda som vinner över dumhet och intolerans. (Fri översättning)

Undra om det var Trumph som varit där och skrivit den texten.

See you again soon folks.


Kommentarer
Postat av: Mona Eriksson

Har du putsat fönstren?

Svar: Nä!
Krister

2018-09-11 @ 19:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0