En hemsk vår!

En hemsk vår!

Nu skall jag skriva lite om vad som hänt under våren såhär i början av juni för snart kommer ju sommaren!

 

På fotbollsfronten har det varit väldigt blandat vi har blandat en del bra matcher med rena katastrofmatcherna, ibland vill dom inte ta i verkar det som, nu var det match i måndags men jag var på övning i Hjärtumsgården så jag hade kallat in reservspeaker Roger, då spelar dom en fantastisk fotboll stundtas och vinner med 4-1, jag bör nog vara borta lite oftare.

 

GO Band hade sin Våryra i Hjärtumsgården i år igen, över 100 gäster som såg ut att ha väldigt trevligt, kommentarerna på gatan när man träffade på folk som varit med var översvallande positiva, när spelar ni nästa gång frågade många.

Tyvärr har vi ingen spelning framför oss just nu och det känns lite tråkigt, samtidigt ville flera av medlemmarna i GO Band ha ett längre uppehåll, i alla fall över sommaren. Det kändes lite trist efter kanonspelningen på hemmaplan i Hjärtumsgården, men dom kommer nog tillbaka i höst.

Några av oss håller på och vi har tagit in lite ersättare under våren, så vi spelar och har roligt på måndagar fortfarande, det blir mycket banka Barbie när Mats har semester kan jag tala om.

 

Vad består då den hemska våren av? Jo, den har varit varm, fem sex veckor har det bara öst ned solsken, varför är detta så hemskt undrar ni nog? Jo, jag får vattna Ekaråsen, jag har ingen Ove längre som åker och flyttar vattenspridare mitt i natten, jag får vattna samma ställe hela natten och stänga av på morgonen, flytta spridarna och sätta på dom på kvällen igen, det är tungt att flytta alla slangar men belöningen kommer ju när man ser hur fin gräsmattan är, vi har nog den finaste mattan i distriktet.

 

Idag var det skolavslutning för Theo, den stora behållningen är när lärarna (läs fröknarna) sjunger en omarbetad text till en av låtarna från Melodifestivalen, i år var det Mendez låt dom gjort om, det är lika bra varje gång.

 

Jag har också bestämt när jag skall ha semester, vecka 31 och 32 får dom klara sig utan mig på Ekaråsen, har vi bara fått en ny vaktmästare går det nog bra, min nuvarande slutar på måndag! Jag och Theo skall till Mölle i år igen.

 

Igår när jag började skriva detta hade jag något på gång som jag skulle skriva om men det verkar som jag tappat det, jag får väl komplettera lite när jag kommer på det.

 

Och så har den förbannade kukcancern (som Kristin kallade den) slagit till i min närhet igen, man blir så ledsen när den gång på gång ger sig på oskyldiga.

 

Trevlig Helg och tänk på att skänka lite till Cancerfonden. Smsa ”Besegra 4699 Namn” till 72-988 så skänker ni 50:- till Kristins insamling till Cancerfonden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0