Serien har startat!

Serien har startat!

 

Vi har startat med fyra raka segrar och leder serien på bättre målskillnad än Främmestad, dom fyra vi mött ligger dock på undre halvan. EFK tipset har jag inte börjat kolla ännu men det är många som tippat segrar rakt över, jag får börja rätta raderna efter helgen.

 

Jag hade Theo (det oranghåriga monstret från Hjortmossen) hos mig för två veckor sedan, det är alltid roligt men den här gången höll det på att sluta med förskräckelse, vi spelar ju alltid fotboll i vardagsrummet, vi brukar gå till 31, denna gång ligger han under med 16-19 och skjuter in sitt 17:e mål, jag vänder om för att gå ut i hallen och hämta bollen när jag hör ett skrik bakom mig, Theo ligger på golvet framför TVn och håller sig för örat, jag trodde han halkat och slagit i golvet men det visade sig att han i sin måldans tagit tag i bordskanten och hoppat upp med benen, tappade taget om bordet och gick med huvudet ned i bordskanten, det gick över under kvällen men på morgonen klagade han väldigt på att han hade ont i käken, jag vågade inte annat än att åka till NÄL för han kunde ju fått en spricka i käkbenet eller nåt, nu var det inte så, efter en Alvedon på sjukhuset somnade han och vaknade efter fem minuter och var presic som vanligt, jag fick släpa honom från sjuksystrarna som han pratade med, han berättade om allt, inte bara käken, han nämnde inte att hann hade ont någon mer gång.

 

GO Band håller på att öva in lite nya låtar, vi skall spela på ett bröllop i juli och det behövs lite bröllopslåtar. Dom senaste spelningarna, Hjärtum och Norra Björke, hade vi ett dansbandsset i slutet, åtta låtar där det varvades bugg och foxtrot, det kan vara bra för er som planerar någon fest att det går att dansa till GO Band, vi har ju sett dans förut, på Edetfestivalen, men då har det ju varit Fodor eller Petri som haft egna shower på dansgolvet.

 

Det har varit värmebölja den här veckan, då blir man påmind om att man inte bor i en källare längre, första sommaren, 2014 när jag flyttat in i lägenheten fick jag fly till Lisas stuga ett par nätter, men sedan jagade åskan hem mig, det gäller att planera när det är så varmt, öppna altandörr och sovrumsfönster så fort solen gått ned, men det gör det ju snart inte längre.

 

Nu får jag ta en liten kafferast, klockan är tio över åtta på morgonen, jag har varit på jobbet klockan sju två dagar i rad, igår, nej i förrgår glömde vi att det var pappersinsamling i Västerlanda, en man ringde mig klockan åtta på kvällen och frågade om han skulle ta in tidnignarna igen och jag tänkte, shiiiiit, vi har missat detta, jag fick med mig vaktmästaren och klockan halv nio tömde vi busskurerna där folk ställer tidningar, det var lite skämmigt men igår morse tog vi resten.

 

idag har jag och vaktmästaren tömt klubbstugan på möbler, vi skall ha golvboning och fönsterputsning idag, imorgon blir det som vanligt igen, sover till en halv nio, går upp och käkar lite frukost och går till spelbutiken och dricker kaffe, ja just det kafferast nu, det får bli Ströms Bilservice för Lillian och Martin har inte öppnat ännu!

 

Ha det bra folks, vi hörs om någon vecka (som vanligt, eller hur Nisse)


Kommentarer
Postat av: Nisse

Väntar på nästa krönika

2016-05-12 @ 09:09:31
Postat av: Nisse

Lång vecka?

2016-05-28 @ 10:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0