Två spelningar och ett programblad.

För två veckor sedan hade GO Band sin tvåårliga Våryra, denna gång i Hjärtumsgården, vi tänkte vi skulle få med lite fler Hjärtumsbor denna gång men det kom inte så många, det var ungefär dom vanliga som var med och det är inte dåligt, dom kommer vartannat år när vi kör våryran så dom måste vara nöjda.

 

Våryran 2016 var väl inte bandets bästa spelning kanske, det blev lite segt i slutet, men vi hade en spelning i Norra Björke i lördags och då var det mycket bättre trots att vi hade en ersättare på bas, vår ordinarie basist Roffe B var på semester i Holland och luktade på blommorna. Conny Engman hette ersättaren och han skötte sig med den äran.

 

Det var långa pausar i Norra Björke, det var ett kombinerat 50 och 60 års kalas så det blev många presenter som skulle öppnas och tal som skulle hållas och allsång som skulle sjungas, därför blev vi sittande i vår Loge, vi hade trevligt ändå. Men det var segt på söndag, jag åkte hemifrån 13.30 på lördag och kom hem 02.30 så det blev en lång dag.

 

Nog om GO Band som kommer att ha sitt spelningstätaste år någonsin, nästa spelning är ett bröllop i juni och sedan den årliga tvåtimmarsspelningen på Edetfestivalen i augusti.

 

Nu drar fotbollen igång denna vecka, för första gången någonsin skall Edet spela en tävlingsmatch i Hjärtum, Inland har spelat där förstås men aldrig LEIF, sammanslagningen Edet FK skall nu göra ett besök  på Billerödsvallen på söndag, matchen startar 14.00

 

Redan på torsdag nästa vecka går första hemmamatchen för i år, motståndare är Tråvad/Larv, lag som vi inte mött på hur många år som helst, det skall bli spännande, bara jag får igång anläggningen, jag har inte fått min nya mikrofon ännu (Robban!!!???)

 

Jag håller naturligtvis på för fullt med programbladet och kommer nog att göra så hela denna vecka, vi skall trycka i början på nästa och det kommer in nya sponsorer hela tiden, sju nya skyltar skall upp runt Ekaråsen och vaktmästaren går fortfarande på 10 procents fart efter lunginflammationen, hur skall detta gå, nåväl, den som väntar får se.

 

Nu skriver jag inte mer idag utan kommer tillbaka med lite roligare läsning nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0