Höst tror jag.

I Edetfestivalens efterdyningar har det mest varit skit!

Spelningen vi gjorde var kanske den bästa GO Band gjort under alla år, själv är jag nöjd med min insats som i år mest bestod av en quis vi hade, 9 frågor med för det mesta enkla svar, och en utslagsfråga som var omöjlig att veta, hur många kilometer är det till Venus. 42 miljoner kilometer var svaret och av dom fyra som hade 8 rätt var det en herre vid namn Tommy Zackariasson från Bryggargatan i Lilla Edet som var närmast, han missade bara med 2 miljoner kilometer och på det var han överlägset närmast, grattis Tommy.

 

Det var det positiva som hänt den senaste tiden, sedan kom skiten, fotbollsmässigt kan vi säga att det ser ut att gå åt helvete, nog om det.

 

Jag har haft en liten böld invärtes ett längre tag, under festivalhelgen tredubblade den sin storlek och började göra ont, jag gick till läkaren på tisdag, fick en tid kvart över åtta på morgonen och klockan kvart i tolv lämnade jag NÄL nyopererad, när blev sjukvården så bra, jag tycker man bara hör skit om den men i mitt fall så gick det fort. Det var ingen farlig böld utan bara en hårsäcksinflammation som två duktiga kvinnliga läkare bedövade, snittade och klämde på. Bedövningssprutan gjorde ont, det centimeterlånga snittet stack bara till lite men när dom klämde på den ömma bölden gjorde det också ont. Nu är det bra efter nästan en vecka med konstig gång och sittställning.

 

På lördag skall jag och Janne S åka till Göteborg för att kolla in Göteborgs Nya Arena som ligger på Kviberg, det gör att jag missar derbyt men det är smällar man får ta. Det blir en hektisk dag, när vi kommer hem skall jag till Jordal och hämta Theo som är hos Elmer på kalas, och köra honom till Trollhättan, sedan hem och komma sent till en kompis kalas.

 

Det var lite skit, den värsta skiten kan jag inte skriva om för det handlar inte om mig utan om en kompis som inte mår bra.

 

Är det verkligen höst, färgen på träden här på Ekaråsen är fortfarande grön, det är bara dom högst belägna björkarna som har gulnat lite, jag funderar på om jag inte skall åka in till Borydsjön och bada i eftermiddag, fortsättning följer, vi hörs.

 

Förresten så säljer jag armband till förmån för fonden ”Himlen är överskattad” där cancerdrabbade kan söka hjälp och få bidrag när ekonomin inte klarar av att betala alla räkningar, tandläkarbesök, skolresor eller kanske julklappar, armanden kostar 100:- och dom görs av Ann så köp så mycket ni orkar så hon får lite att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0