Tre år. Två månader. En vecka. En dag. En sekund.

Tre år:                                                                                                                                                                     

Nu har det gått tre år och det har inte blivit bättre det lovar jag er, saknar henne lika mycket och gråter varje gång jag är hos henne på Håjums kyrkogård.

 

Två månader:                                                                                                                                                       

Nu har det gått två månader på 2015, ett mycket konstigt år, ingen snöskottning, nästan inga minusgrader, det är klart det kan svänga ännu men nu räknar dom med plus sju grader i helgen.

Hela januari och halva februari gick åt till att rätta till föreningens LOK stöd. (stödet från stat och kommun) Det är viktigt att allt blir rätt och det var inte lätt för alla ungdomsledarna med det nya systemet, nu kommer det att bli jättelätt för mig i augusti tror jag för alla kommer att känna till knepen.

Mina kompisar tror mig inte när jag säger att jag har mycket att göra på jobbet, det är väl inget jobb säger dom, det är som ett eko från gamla tider när Conny levde, sitta på kontor och trycka på enter sade han alltid, nä borra i berg och betong och framförallt lasta järnvägsvagnar, det är riktigt jobb det (han tyckte inte att köra lastbil var något riktigt jobb heller Lennart)   

 

En vecka:                                                                                                                                                             

Nästa vecka skall jag jobba hemifrån för jag skall se på skid VM, jag har lagt så mycket tid här nu så jag kan unna mig lite ledigt, då gör jag som alla andra som skall se på idrott, säger att dom skall jobba hemifrån.

Endag:                                                                                                                                                                       

I morgon skall jag dela ut pappersinsamlingslappar på mitt område, sedan skall jag hälsa på Ann och Theo.

 

En sekund:                                                                                                                                                                Om en sekund är klockan 19.00 och då behöver jag inte sitta här på kansliet längre för att vänta på föräldrar som inte kommer och hämtar dom sista 15 påsarna med kläder så nu går jag hem. Nu stänger jag av femtonde körningen av Go With The Flow för idag.

 

Have a nice day and kom ihåg att Integritet och engagemang är det enda som vinner över dumhet och intolerans.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0