Semester del 2, Rockresa till Göteborg och seriestarter.

Semester del 2, Rockresa till Göteborg och seriestarter.

 

Andra delen av veckan i Mölle blev blåsig, det var kulingvarning ett par dagar men Theo badade ändå i bassängen, jag var väl inte i vattnet sådär många gånger, numera klarar han ju sig själv ganska bra, han hittar nya kompisar hela tiden.

 

Tråkigt bara att behöva ta på sig tjocka tröjor på kvällarna när solen går ned, det var sista gången jag bodde i stuga 10 i alla fall, att ligga i soffan i vardagsrummet är inte så bra för kroppen.

 

När jag kom hem fick jag börja arbeta med en gång eftersom min vaktmästarkompis blev sjuk, gräsklippning och kritning har stått på programmet även om det har funnits andra som hjälpt till så har det blilvit lite mycket. Något måste ju bli lidande när det försvinner en sådan klippa från jobbet, men han börjar nog snart jobba igen tror jag.

 

Förra veckan spelade Status Quo på Liseberg, 20.000 personer försökte komma fram mot scenen så det blev rätt packat, jag stod väl 60 meter från scen och liten som jag är så såg jag inte så mycket, men som tur är fanns det en storbildsskärm på sidan så jag fick titta på den, men det är väl konstigt, åka till Göteborg och trängas och se på en TV skärm, ljudet var väl bra och Status var väl i hyfsad form så det var väl en OK kosert ändå till slut, jag säger efter varje mastodontkosert att jag aldrig skall åka på sånt mer och ändå åker man. När tacka vet jag en liten klubb, som Systrarna på Piren t.ex. ett Rockband som kör så det ryker och man får sjunga med i mikrofonen ibland, det är riktiga konserter det.

 

Nu har höstmatcherna börjat i division 4, förlust mot Falköping som ju är ett topplag, men vi kommer tillbaka det är jag övertygad om.

Nu har även Premiere Legue haft säsongspremiär, jag och en kompis firade detta genom att äta smörgåstårta och dricka lite vin/öl till detta, dom första matcherna var väl sådär bra, men idag spelar Liverpool och då blir det bättre, bra var inte heller magen i morse, jag köper nog ingen mer smörgåstårta på ICA.

 

Nu har jag inte tid längre, tänk på att det bara är tre veckor till Edetfestivalen, så börja ladda nu för hur ni skall göra, förfesta mellan 17.00 och 18.45, gå fram till tältet och sätt er rätt långt fram så ni ser texterna, skaffa er penna och quiskupong, vi kommer att börja med 6 låtar och sedan startar quisen som är tio låtar lång, en ganska lätt quis blir det.

Rock on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0