Rockresa till Göteborg, njaä, inte riktigt.

Nu var det dags igen för lite sjukhusbesök, Egge har fått lunginflammation och har hamnat på NÄL, han kommer att ligga kvar där över påskhelgen antagligen, igår var han orolig och pratade hela tiden, man kan inte höra vad han säger dock, idag däremot sov han den timma jag var där, lunginflammation är farligt för dom som är över nittio så det känns lugnt att ha honom kvar där.

 

När man kommer in i systemet som han gjorde denna gång med ambulans från Lindkullens äldreboende till akuten på NÄL så är sjukvården fantastisk, massor med folk som jobbar och fina rum (NÄLs akut har blivit ombyggd nyss)

 

Däremot kan det vara svårt att komma in vid vissa situationer, en kompis till mig fick göra sin höftledsoperation i Halmstad, där det inte var så långa köer, men han hade kämpat länge för rätten till en ny höftled, vid nästan sextio års ålder kanske man räknas som förbrukad? Men nu går han omkring  på kryckor på dagarna och tränar för fullt, han kan nog jobba tio år till nu.

 

Jag kommer ihåg när jag fick mitt bråck opererat för ca. fem år sedan, upptäckte det i december, var i kontakt med sjukvården i, lyssna nu, Lilla Edet, Uddevalla, Trollhättan, Göteborg och blev sedan opererad i Kungälv i maj, ett år och fem månader efter upptäckten, nu var det inte akut och då tar det lång tid, så kan det gå.

 

Jag har inte skrivit sedan i februari men det har inte hänt så mycket, jag jobbade väldigt hårt i januari februari, nu skrattar alla kompisar men även en kanslist kan ha djävligt mycket att göra. Jag var på en koncert i mars, som jag blev bjuden på (födelsedagspresent av tjejerna) annars hade jag nog aldrig gått på Flashdance, vi såg generalrepetitionen på The Theatre (Gothia Towers) Det var bättre än jag väntat mig och jag blev mycket imponerad av dom två kvinnliga huvudrollsinnehavarna som sjöng fantastiskt bra. Nu ser jag här på biljetten att det var fribiljetter vi fått, så det högg inte till för mycket i plånböckerna, men platserna var väldigt bra, Parkett Rad 7. Det kanske inte kan kallas Rockresa, men lite bra var det allt.

Jag ser ingen bra koncert framför mig så det lär inte bli några Rockresor på ett tag.

 

Nu är snart väntan över och fotbollssäsongen startar den 17/4 hemmamatch mot IFK Trollhättan på Ekaråsen som just nu ligger vit som snö (filt på mattan) lite värme nu och gräset kommer att växa snabbt.

 

Övningen inför Edetfestivalen har börjat, lite nya låtar på gång och i år även en quis som vi skall hålla i. Frågeskrivning pågår.

Ha det bra folks, jag hör av mig om några veckor när serien börjat eller om det hinner hända något kul.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0