Höstlegender 2013

Till slut blev det höst.

Inga Rockresor har det varit sedan Bonafide var på Rockbaren i Trollhättan men i fredags tog vi oss en liten Rockpromenad till Folkets Hus i Lilla Edet där det var Rocknight, ca. 300 personer lyssnade till alla hårdrocksdängor som finns och som spelades av ett tremannaband lett av Hammerfallbasisten Magnus Rosén. På trummor satt Folkets Hus chefen Jens Ericson. Det svängde någonting såpass hade Roy i Macken sagt, fast inte med den stavningen då för han pratar ju Trollhättedialekt.

Det är roligt när det lyckas när dom satsar på Folkets Hus, nu var ju detta lite för dom yngre, min polare som var med mig där på fredagskvällen är egentligen dansbandsfanatiker, så när jag stod längst fram vid scenen så befann han sig ute vid garderoben/baren. Skit samma, roligt var det.

Nästa satsning Folkets Hus gör blir att sända VM playoffmatchen Portugal-Sverige den 15/11  Ni som minns förra årets EM sändningar som sändes i Folkets Hus på bioduken kommer nog ihåg när Sverige tog ledningen mot Ukraina, det var som att sitta på läktaren, det var 100 personer där den kvällen, att vi sedan åkte ut med dunder och brak från EM är ju inget att göra åt idag, men nästa fredag när Zlatte sätter 1-0 mot Portugal då lyfter vi taket i Folkets Hus.

I lördags skulle vår dotter fyllt 33 år, det var samtidigt Alla Helgons Dag så vi var där hos henne på Hojum, Ann, Theo och jag, Ann planterade lite nya blommor och satte dit ljuslycktan som skall vara där över vintern och där det alltid skall brinna ett ljus. Theo pratade faktiskt om sin mamma den här gången, undrade varför hon inte vaknade sista gången han var där, han kommer ihåg att hon vaknade andra gånger när han hälsade på men inte den där sista gången, vi fick förklara så gott det gick och efter en stund gick han över till att fråga vad det stod på dom andra gravstenarna som fanns runt omkring, jag berättade att där var det en som hette Pettersson och där var det en Andersson, varpå ungen börjar sjunga den gamla 40 tals hiten, ”Andersson och Pettersson och Lundström och jag” För en gång skull är det inte jag som lärt honom låten, undrar var han hört den. Jag har inte lärt honom någon låt sedan tidigt i våras när vi var ute och grävde i sandhögen med spaden och jag sjöng ”Mera bruk i baljan boys” som han snart lärde sig att härma, men hans avslutning av refrängen var roligast ”stora sleven skall gå som ett muddelvälk” Helt otrolig kille. Annars är det bara Mora Träsk som gäller för honom nu och som tur är är det ju gitarrbaserad Rock n´ Roll när Träsket spelar.

Fotbollshösten var en katastrof resultatmässigt, inte en segerIrish förrän efter sista matchen när vi slog Mellerud. Det är bara att ta nya tag i division 4 nästa säsong, det går upp och ned för alla lag.

 

Ha en skön fortsatt höst och tänk på Cancerfonden och på att

” "Committment is the daily triumph of integrity over cynicism” läst på en vägg i en nedlagd skola  i Illinios.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0