Inspiration av en bild!

Inspiration av en bild.

Del 1             Cancer

Idag när jag gick ut på facebook fick jag se att det kommit inlägg på en faceboogrupp som jag är med i,  gruppen heter ”Himlen är överskattad – Kampen mot Malingt Melanom”

Gruppen är skapad av Lina Baldenäs, en tjej som blev kompis med Kristin under deras gemensamma tid på Sahlgrenska, gruppen har 4216 medlemmar, tråkigt nog lever inte alla idag. Lina skapade denna sida på facebook för att hjälpa andra som fått denna form av cancer. Namnet fick hon från Kristins insamling via Cancerfonden som heter ”Heaven is overrated”

När jag öppnade sidan dök en bild på Kristin upp framför ögonen, jag klipper in Linas text och en bild som man inte glömmer i första taget. Jag får inte upp bilden här men jag delar Linas inlägg på min facebooksida så kan ni se den där.

  Den vackraste av alla, fina Kristin som gav mig kraften att kämpa. Vi glömmer dig aldrig! Nu fortsätter vi kampen för ett sundare ideal med en hud som inte är brunbränd året runt och som slipper solariernas farliga strålar. Kristin var blek och o så vacker! Där finns ett skönhetsideal att vara stolt över! #hellreblekänbränd #maligntmelanom #slutapressa #himlenäröverskattad

 Lina blev inspirerad av Kristin och när man läser på denna facebooksida förstår man att många blir inspirerade av Lina också, en artikel om Lina finns också med i det utskick som Cancerfonden gjorde förra veckan, den kom i alla fall här på Edet förra veckan, plocka upp den ur tidningsinsamlingen och läs den, ta även fram det inbetalningskort som ligger med i kuvertet, det går fortfarande att sätta in pengar på ”Heaven is overrrated” men det går lika bra till Cancerfonden naturligtvis.

 

Del 2.            Konstigt folk

Ibland slutar man inte att förundras av hur folk är, ena dagen så är allting frid och fröjd och nästa dag så är allt helt ändrat, utan att gå in på namn och person så fick jag igår en rejäl överraskning när jag smsade med en kompis som jag känt en tid, jag skojade lite som jag brukar och när man inte känner folk riktigt bra så kan det ju gå snett om man inte är på samma våglängd i skämten, ett mycket trivialt skämt av mig, jag svarade på frågan om vi skulle bli vänner på facebook och jag skrev tillbaka att det kan vi väl bli bara du inte skriver att du skall gå ned i tvättstugan för då slänger jag ut dig direkt.

”Smack” så var vi inte vänner längre, vare sig på FB eller någon annan stans. Jesus.

På tal om facebook, man vågar nästan inte släppa in vänner längre, när man upptäcker att dom inte tillför någonting över huvud taget så vågar man inte kasta ut dom för då tror dom att man har något emot dom och det har man ju kanske också, nu blev resonemanget invecklat, lika invecklat som en relation där man inte vet om hur den andre tar skämt, nej skämt åsido, jag bara skojar.

 

Del 3.            Musik

I lördags var det musikfestival i Slottsparken på Ström, det var roligt men allra roligast var när min gamle vän och kontorsgranne Mats Thorén dök upp, vi pratade lite minnen och när jag tänker på det efteråt så var det nog den roligaste tiden på SCA när vi delade kontor jag och Mats, vi skrattade hela tiden, sedan slutade han och blev pannskötare för Fortum, men han kom snart tillbaka, inte till mitt kontor då men till SCA, en mycket trevlig man som kan spela Rock ´n Roll på säckpipa.

En gång var vi ute med B-skiftet , vi var vid kolonilotterna på Överb y där vi hade en kompis som hade en kolonilott, Mats hade med sig säckpipan, men när man spelar säckpipa kan man inte sjunga, det slutade med att jag blåste och han klämde och sjöng, det lät rätt bra faktiskt.

Nu räcker det .

See you friends, Commitment and Intergrity som poeten från Illinois sade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0