Rockresa, lite faktiskt.

När vi åkte till Årjäng i lördags för mitt första besök där var jag helt blank, jag spelar nästan aldrig på hästar, men jag gillar ju happenings och det var precis det det var, över 13.000 personer satt i solskenet och spelade för flera miljoner säkert. Jag och mitt gäng hade kallat in en expert som tippade åt oss och vi blev inte besvikna, vi var med ända in i kaklet kan man säga, när alla våra kompisar var körda på V75 var vi dom enda som hade chansen,  6 rätt på 6 lopp, att vi sedan hade en häst i sista loppet gjorde ju saken lite mer spännande, nr. 2 ledde i början men eftersom banan var för dåligt vattnat hade vår häst ingen chans, han ledde i början men fick inte det fäste han behövde, vi spelade in 840 kronor vilket var lite mer än vi satsat.
Det roliga var att vara med ända till sista loppet vilket inte alla var.
 
Folk hade med sig sina kylväskor, mat och en del hade till och med grillar, det är vad jag kallar en happening, det närmaste jag kan tänka mig är Gyllene Tider i Pinneviken för cirka 17 år sedan, herre gud är det så länge sedan, hade vi verkligen med oss ölen in, nej det hade vi nog inte och det var nog därför Reine stannade utanför.
 
Det var i alla fall en bra resa och jag kan nog tänka mig att åka dit nästa år också, men det hänger på väderprognosen för mig, i lördags var det strålande sol hela dagen och det är nog så det skall vara.
 
Vi var och såg första dagen på Gothia Cup igår, besviken som man blev på det lag vi var där för att se uppvägdes av när vi såg ett (troligen) 14 års lag från Japan på Heden 4 som hade ett par små riktigt bra spelare som skulle fått Messi att le, teknik, snabbhet och inställning i världsklass.
 
Prinsessan har haft ont i ryggen flera veckor nu, jag erbjöd mig att ta hennes plats på Gotlandsresan och vips blev hon bra, tacka mig gärna, flera blev nog besvikna antagligen.
 
Jag har just nu packat en hel låda som jag kommer att skänka till Verdandi, nåt kommer det väl att ge dom.
 
Det är väldigt lugnt på jobbet just nu, jag tar lite semester när jag tycker det är passande.
 
OK folks, två inlägg på tre dagar, det var länge sedan, jag kommer att hålla på så länge jag hittar något att skriva om.
Det är roligt med kommentarer på bloggen, tack Ulrika som gillade inlägget om Negerbyn.
Tänk på Cancerfonden.
Nu till helgen är det Fallens dagar, om man kanske skulle åka dit för första gången sedan 2005
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0