Två resor

Först skall jag berätta om Rockresan till Trollhättan där Theo var på sin första kocert, Mora Träsk, rörelser till Rock ´n Roll, för barn. "Det svängde någonting såpass, jag har inte hört något värre sen Dex Gordon lade av" det sista är ett sitat från Macken vilket ju passar bra för vi var ju i Trollhättan. 
Vi hade ju övat på Mora Träsk hela sommaren och hösten så Theo kunde ju alla låtarna och rörelserna, han var nöjd efteråt.
 
Jag och Theo var i Jordal och hälsade på Josse, Daniel och Elmer i fredags kväll, vi körde Mora Träsk när vi åkte dit men när vi skulle åka hem ville han inte höra dom mer, han blev dock väldigt trött och somnade nästan, jag tryckte på Bilkul med Mora Träsk igen och när låten "Huvud, axlar, knän och tår" kom då började han göra rörelserna i sömnen, indoktrinering kanske, jag tycker själv det är väldgit kul att han gillar låtarna, det är ju andra gången jag spelar dom för barn, Kristin och Malin sjöng nog rätt mycket när vi var ute och åkte bil, Tobias satt nog mest tyst, detta är gamla kompisar till mig och Kristin.
 
Jag hade den stora äran att åka med C och E till Stenungsbaden i lördags för att äta julbord, resan var rolig men det blev som vanligt för mycket mat, vi satt i sofforna runt dansbanan och bara väntade på att mättnaden skulle lägga sig så vi kunde ta något att dricka för vi var väldigt sansade "nästan" allihop.
Till slut kunde jag börja dricka lite Red Bulll och Vodka, det blev allt lite dans också, det känns i höger överarm, jag tål inte dans tror jag.
När jag kom hem klockan tre på natten var jag klarvaken, jag kunde inte somna förrän klockan nästan var fem, Red Bull ger dig vingar heter det ju.
 
Inlägget om Negerbyn blev väldigt debatterat, inte så mycket här på bloggen men desto mera ute på gatorna, gamla Negerbybor hade kommentarer, Jeffrey Boman och Kurt Lennart Wernersson hade båda åsikter om hur namnet uppkommit, Kurt Lennarts var ny för mig, Det var en gång tre fulla snickare/målare som byggde var sitt hus, husen var precis lika och då sade någon att det är ju som i en Negerby där alla hyddorna ser likadana ut. Detta kan vara en nog så riktig förklaring.
 
Ytterligare kommentarer om Negerbyn, Tippevi, fotbollsplanen med en björk som flaggstång. Björken målades med en  färg som Ingvar hittat på soptippen, han målade björken men det måste varit något fel på färgen för den torkade aldrig, den var visst kladdig i flera år. Sedan fanns det en flagga också som jag inte kom ihåg, motivet var tre Negerhyddor enligt Pär som borde veta eftersom han är en äkta Negerbybo.
 
Det kommer några bilder från Ledarresan också, inga skandaler dock.
Ha det bra folks, vi hörs igen efter jul för nu är det bara städning, matlagning och BingoLotter som gäller.
 
God Jul
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona

Varför kallades planen för Tippevi?Vem hittade på det?Jasså Ingvar var uppe på tippen och letade fynd.Det var ett var ett förbjudet nöje för oss barn i byn.Ett annat var att vistas i centrum.Min busige bror Hans trodde han kommit undan med detta men Pressbyrån sålde vykort där han badade i fontänen,undrar om inte Ingvar var med på ett hörn?

2012-12-17 @ 17:27:06
Postat av: Krister

Planen hette Tippevi för att det var en gammal tipp just där Fridhems parkering är idag. Ingvar var säkert med på ett hörn när Hans badade i fontänen, jag har nog missat det vykortet tror jag.

2012-12-17 @ 20:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0