Oktoberfest!

I lördags hade jag och Annika Oktoberfest, Sauerkraut och Bratwurst och fyra olika Oktoberfestöl, kålen och korven var bättre än väntat, jag hade aldrig provat förut, ölen gjorde väl sitt förstås. Det har blivit kallt som vanligt när fotbollssäsongen är över, som tur är har jag fullt upp med nya jobbet på Ellbo Åkeri och med alla pappersinsamlingar, vi kommer att hämta papper i Västerlanda för första gången, jag och Ove Vaktis. Det finns 460 postlådor i Västerlanda, vi åkte runt och lade in info om hela nästa års insamlingar idag. Som tur är kan vi köra på dagtid så det drabbar ju inga spelare.

Imorgon skall Kristin in på sin andra omgång med cellgift, hon ser fram mot detta.

Theo har fyllt tre år, han fick en cykel av sina föräldrar, en bauta Kermit groda av Annika, jag satte grodan på cykeln, spände fast cykelhjälmen på grodan och ställde den utanför lägenheten i Trollhättan, Theo öppnade dörren, gick fram till presenten, drog bort grodan med orden "denna behöver jag inte" och tog cykeln med sig in. Vilken kille. Sedan lekte han lite med grodan ändå.
Theo är mest inne på "Bilar" just nu, ni vet filmen, han har nog alla bilar tror jag, mest leker han med Blicken McQeen som bilen heter i hans värld.

Jag har världens mest produktiva äppelträd, äpplena ramlar ned och jag måste kratta bort dom varje gång jag skall klippa gräset, jag räknar dom varje gång, åtta gånger har det varit sjuhundra äpplen, sista gången var det bara fyrahundrasextio, Jan Erik matar älgarna med dom, jag fattar inte varför han är så mån om att mata dom,  han försöker ju ändå skjuta dom denna vecka, konstigt.

OK, det var det och det gick ju bra, tänk på Cancerfonden och älska varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0